
Novo doba u dizajnu električnih pogonskih sklopova
Prvo potpuno funkcionalno baterijsko električno vozilo (BEV) opremljeno IBIS-om je novi Peugeot E-3008, na platformi STLA Medium. Ovaj prototip sledi godine dizajna, modeliranja i simulacije kompanija Stellantis i Saft, uz podršku E2-CAD-a, Sherpa Engineeringa i vodećih francuskih istraživačkih institucija, uključujući CNRS, Univerzitet Paris-Saclay i Institut Lafayette.
Od sredine 2022. godine, početni IBIS demonstrator za stacionarne primene je u funkciji, potvrđujući ključne tehničke koncepte i generišući brojne patente. Prelaz na mobilni prototip predstavlja skok napred u razvoju sistema.

Kako funkcioniše: Integracija koja pojednostavljuje sve
IBIS redefiniše električni pogonski sklop ugradnjom funkcionalnosti invertera i punjača direktno u bateriju, bez obzira na hemijski sastav ili primenu. Ova arhitektura podržava i AC i DC, snabdevajući električnom energijom direktno motor ili mrežu, a istovremeno napajajući 12V mrežu vozila i pomoćne sisteme.
Ključne prednosti
* Efikasnost i performanse: Poboljšanje energetske efikasnosti do 10 posto (WLTC ciklus) i 15 posto dobitka snage ((172 kW (234 KS) u odnosu na 150 kW (204 KS)) s istom veličinom baterije.
* Ušteda na težini i prostoru: Smanjuje težinu vozila za ~40 kg i oslobađa do 17 litara volumena, omogućavajući bolju aerodinamiku i fleksibilnost dizajna.
* Brže punjenje: Rani rezultati pokazuju smanjenje vremena punjenja od 15 posto (npr. sa 7 na 6 sati na AC punjaču od 7 kW), uz uštedu energije od 10 posto.
* Pojednostavljeno održavanje: Lakše servisiranje i poboljšani potencijal za ponovnu upotrebu polovne baterije u automobilskim i stacionarnim primenama.
IBIS takođe pojednostavljuje održavanje i olakšava ponovnu upotrebu polovnih baterija u stacionarnim automobilskim primenama smanjujući potrebu za opsežnim obnavljanjem.
Šta je sledeće: Druga faza projekta je počela u junu 2025. uz kontinuiranu podršku francuske vlade kroz program Francuska 2030. Fokus se sada prebacuje na testiranje u stvarnim uslovima vožnje, što bi moglo utrti put integraciji IBIS tehnologije u Stellantisova proizvodna vozila do kraja decenije.
Osim automobilske industrije, IBIS arhitektura obećava širok raspon primena, uključujući železničku, vazduhoplovnu, pomorsku i podatkovne centre, što naglašava predanost Stellantisa i Safta skalabilnoj i održivoj elektrifikaciji.
Izvor: Tportal.hr / Stellantis