home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW ID. Cross Concept

Partnerstvo s Rivianom postaje teret umesto prednosti

Volkswagen grupa se ponovo našla u centri softverske drame. Nakon što je potrošio milijarde na razvoj vlastitog IT odeljenja Cariad, koji je imao velikih problema da isporuči dobar operativni sistem nove generacije, nemački div je pokušao da spas potraži u partnerstvima.

Saradnja s kineskim Xpengom za tamošnje modele se pokazala uspešnom, ali ključno globalno rešenje je trebalo da stigne od američkog Riviana, navodi Jutarnji.hr.

U novembru 2024. Volkswagen je sklopio dogovor vredan 5 milijardi evra s Rivianom i osnovao je zajedničko preduzeće Volkswagen Group Technologies. Cilj je razviti električnu/elektronsku arhitekturu koja će ujediniti buduće električne i digitalno napredne modele svih marki u koncernu. Međutim, kako izveštava Manager Magazin, nakon deset meseci rada jasno je da plan ne funkcioniše prema zamišljenom scenariju.

Najveći problem je što je Rivianov sistem izvorno razvijen isključivo za električna vozila. Volkswagen, međutim, pod pritiskom slabije prodaje električnih automobila izvan Evrope, vraća u planove i modele sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Softver jednostavno nije kompatibilan, a Rivian, prema insajderima, nije voljan da ulaže napore u prilagođavanje tehnologije koja nije njegova specijalnost.

Stanje dodatno komplikuje činjenica da Rivian insistira na vlastitoj kontroli nad razvojem i ograničava pristup stručnjacima iz Cariada, iako su oni formalno uključeni u zajedničko ulaganje. Ideja da se gotov paket isporuči Volkswagenu, koji bi ga zatim prilagodio za Audi, Porsche, Škodu ili Scout, pokazuje se teškom za realizaciju. Svaka marka traži svoje specifične funkcionalnosti, ali bez punog pristupa platformi taj proces traje predugo.

Rezultat su nova odlaganja. Prvi automobil koji bi trebalo da koristi Rivianovu arhitekturu je mali električni Volkswagen ID.1 (ID. Up!), planiran za 2027. Ali i on bi mogao da stigne kasnije.

Slična sudbina preti i novim generacijama Audija Q8 e-tron i električnog A4. Čak se i odlaganje modela ID. Golf, o kojoj se pisalo ranije, povezuje upravo s problemima u ovom partnerstvu, iako je Volkswagen tvrdio da to odlaganje ima veze s troškovima preuređivanja fabrike u Volfsburgu.

Manager Magazin tvrdi da bi na sastanku zakazanom za 7. oktobar uprava VW-a trebalo da odluči koji modeli će biti odloženi i za koliko. Pominje se i ponovno ulaganje u Cariad. U svakom slučaju, očigledno još uvek nije stigao kraj beskonačnim problemima VW-a sa softverom.

Izvor: Jutarnji.hr / Manager-magazin.de

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 57



Komentari