
U nesreći su poginula tri studenta nakon što je njihov SU7 udario u betonsku pregradu pri brzini od gotovo 100 km/h dok je sistem Navigate on Autopilot bio aktivan.
Kako prenosi Klix.ba, kineska državna uprava za regulaciju tržišta otkrila je da sistem pomoći vozaču koji koristi SU7, ima "nedovoljne mogućnosti prepoznavanja i da možda neće adekvatno detektovati i upozoriti vozače u određenim scenarijima", kako to zahtevaju sistemi nivoa 2 ili nivoa 2+. Navedeno je i da, ako je omogućena funkcija pomoći pri vožnji autoputem, sistem možda neće pružiti adekvatna upozorenja o performansama u ekstremnim scenarijima.
Ukupno se opoziva 116.887 primeraka modela SU7, a svi su proizvedeni između februara 2024. i avgusta 2025. godine. To čini otprilike 38 posto od 305.055 primjeraka modela SU7, koji su prodati širom Kine od lansiranja automobila početkom 2024. godine do jula ove godine. Xiaomi je potvrdio da će kvar biti otklonjen putem bežičnog ažuriranja softvera, čime će se izbeći potreba za fizičkim servisiranjem.
Ovaj opoziv se poklapa s uvođenjem novih sigurnosnih standarda u Kini za automobile opremljene sistemima pomoći vozaču nivoa 2. Ovi propisi, koji postavljaju strože zahteve za performanse, stupiće na snagu 2027. godine.
Pomenuti incident je ujedno i najteži koji je povezan s modelom SU7, a dogodio se u martu na autoputu Dezhou-Shangrao. Kineski mediji su pisali da se u to vreme automobil navodno kretao brzinom od 116 km/h s uključenom funkcijom Navigate on Autopilot. Navodno je sistem označio "prepreku ispred automobila" i započeo kočenje dok se približavao zoni gradnje. Vozač je intervenisao, skrenuo levo i umereno kočio, a zatim se postepeno vratio desno. Nekoliko trenutaka kasnije, vozilo je udarilo u betonsku pregradu i zatim se zapalilo. Sva tri putnika su poginula.
"Opoziv zbog neispravnog sistema pomoći vozaču mogao bi da odvrati neke kineske potrošače od kupovine Xiaomi automobila. Ali, opoziv takođe pokazuje Xiaomijevu posvećenost i poverenje u rešavanje problema", rekao je Chen Jinzhu, izvršni direktor konsultantske kuće Shanghai Mingliang Auto Service, u komentarima za South China Morning Post.
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Xiaomi