
U automobilskoj industriji, zaposleni često menjaju posao. Međutim, u ovom slučaju, brojni dileri Stellantisa u Nemačkoj počeli su da prodaju BYD automobile. A to izaziva ogroman bes u Riselshajmu, gde je sedište Opela, izveštava “Automobilewoche”. „Ni ja ni Bjalkovski ne zovemo dilere koje poznajemo od ranije. Upravo je suprotno - dileri nas zovu jer vide potencijal BYD-a“, objašnjava Davino, a Bjalkovski dodaje da je „to potpuno prirodan potez dilera“ jer kineski brend nudi mnogo prostora za rast. A to znači novac – nešto što svakako zanima dilere.
BYD je prodao 8.600 automobila u Nemačkoj do početka avgusta, ali brend se generalno brzo širi. Za samo nekoliko nedelja, broj dilera se udvostručio sa 26 na više od 50 sada, a očekuje se da će ih biti 120 do kraja godine. Kineski brend cilja da do 2026. godine ima najmanje 300 dilerskih centara u zemlji, što bi mu pomoglo da osvoji značajan tržišni udeo.
Ali, svaki bez uspeh prate i problemi. Jedan diler je priznao nemačkim medijima da „BYD mreža raste prebrzo“ i da nije održiva. “Automobilwoche” je takođe napomenuo da je samo 12% prodatih BYD automobila završilo kod privatnih kupaca, što znači da najviše vozila, u stvari, registruju kompanije za iznajmljivanje automobila. Međutim, Davino je nepokolebljiv i kaže da je „potražnja mnogo veća nego što BYD može da postigne“. Bjalkovski dodaje da je cilj BYD da što pre dostigne 50.000 prodaja u Nemačkoj.
BYD je nedavno iskoristio Sajam u Minhenu da predstavi sledeće korake u svojoj evropskoj ofanzivi. Sa 13 modela koji su sada dostupni, uključujući novi SEAL 6 DM-i Touring, kineski brend potvrđuje svoju posvećenost brzom rastu na Starom kontinentu. Posebno mesto zauzeo je model BYD Dolphin Surf, i to nije slučajnost. Ovaj urbani model, već jedan od najpristupačnijih na tržištu sa početnom cenom od 18.990 evra u Nemačkoj, biće prvo BYD vozilo sastavljeno u novoj fabrici grupe u Segedinu. Strateški izbor koji će omogućiti brendu da zaobiđe evropske carine – koje trenutno dostižu 27% za brend, i učini model još konkurentnijim u odnosu na evropske gradske automobile.
Izvor: Sportal.blic.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD