
Kineski proizvođač već gradi fabriku automobila u Mađarskoj koja bi trebalo da počne s proizvodnjom krajem godine. U Turskoj nameravaju da krenu s proizvodnjom u 2026. godini, s kapacitetom pogona od oko 500.000 vozila godišnje.
BYD želi da najkasnije za tri godine vozila namenjena evropskom tržištu proizvodi u Evropi da bi izbegao carine EU-a, rekla je pre nekoliko nedelja izvršna potpredsednica Stela Li, dodajući da bi plug-in hibridi trebalo da dominiraju prodajom u kratkoročnoj perspektivi.
Kineski div je u početnoj fazi u Evropi prodavao pre svega potpuno električne automobile, a u međuvremenu je uvrstio u ponudu i plug-in hibride, popularnije među potrošačima.
Na pitanje da li BYD razmatra gradnju još fabrika u Evropi, posebni savetnik Altavila je istakao je da će na Starom kontinentu morati da proizvodi i baterije.
“Nema smisla ulagati u sklapanje automobila (u Evropi) i dopremati baterije iz Kine”, rekao je savetnik BYD-a na konferenciji automobilske industrije u Milanu. BYD tek treba da odluči da li će dati prednost trećem postrojenju za sklapanje automobila ili proizvodnji baterija jer je trenutno potpuno fokusiran na pokretanje proizvodnje u Mađarskoj.
Kompanija uzima u obzir sve evropske zemlje za moguća daljnja ulaganja i interakciju s vlastima, naglasio je Altavila.
“Izbor nove lokacije određuje nekoliko faktora, poput troška energije, koji objektivno spada među najvažnije faktore konkurentnosti budući da i fabrike automobila i fabrike baterija troše puno energije”, kaže Altavila.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD