
Screenshot: Instagram
Posedovanje Koenigsegga nije samo potpisivanje čeka; to je dugoročna obaveza koja uključuje silne milione i godine čekanja isporuke. Ipak, pojavila se naznaka da bi švedski proizvođač jednog dana mogao da istraži ideju o izradi cenovno pristupačnijih sportskih automobila, čime bi svoj prestižni brend približio široj publici.
Iako je Christian von Koenigsegg navikao na vožnju hiperautomobila s preko 1500 konjskih snaga, razume i privlačnost jeftinijih i lakših sportskih vozila. On je ponosni vlasnik Mazde MX-5 prve generacije (NA), koju vozi svake nedelje do fabrike u Ängelholmu. A osim MX-5 velike simpatije gaji i prema GR Yarisu. U nedavnom razgovoru s medijima, otkrio je da u budućnosti razmišlja o proizvodnji dostupnijih sportskih automobila, piše Index.hr.
„Poigravali smo se idejom da možda povećamo volumen, izrađujući jednostavnije, dostupnije sportske automobile“, rekao je za CarBuzz. Međutim, priznao je da je „to jednostavno tako velik skok od mesta gde smo“, napominjući da je „visokoserijska proizvodnja potpuno drugačija zver od ručno rađene, niskoserijske proizvodnje. Videćemo. Možda jednog dana.“

Foto: Koenigsegg
Ako bi se Koenigsegg odlučio na lansiranje cenovno pristupačnijeg modela, verovatno bi morao da obezbedi ozbiljne investitore za finansiranje značajnog proširenja. Iako je njihov proizvodni kompleks u Švedskoj prilično velik za proizvođača koji godišnje proizvede manje od 100 vozila, ne bi bio prikladan za masovnu proizvodnju.
Švedska marka takođe preferira samostalni inženjering i proizvodnju što više delova. Kada bi proizvodili vozila u većim brojevima, verovatno bi morali da se oslone na spoljašnje dobavljače, što bi zahtevalo i značajno proširenje njihovih postrojenja za istraživanje i razvoj.
Osnivač kompanije nije precizirao koliko bi takvi budući modeli mogli da budu dostupni, ali je malo verovatno da bi konkurisali automobilima poput Toyote GR 86 ili čak Porschea 911. Čini se da bi to i dalje bili superautomobili, čija cena bi se merila u stotinama hiljada dolara, a ne milionima. Uostalom, „pristupačno“ u Koenigseggovom rečniku verovatno znači da ćete umesto oba, morati da prodate samo jedan bubreg.
Izvor: Index.hr / CarBuzz