
Međutim, Daihatsu je već nagovestio da je nova generacija u pripremi, iako bi njeno pozicioniranje moglo da se promeni u odnosu na sadašnji model.
Originalni Copen je stigao 2002. godine sa karoserijom sa dvoja vrata i električno sklopivim tvrdim krovom, što je bilo prvi put u segmentu kei automobila. Proizvodnja je završena 2012. godine, dok je druga generacija stigla 2014. godine. Ova verzija je uvela oštriji stil i modularne panele karoserije, dok je ostala u okviru kei dimenzija.
2019. godine se pojavio i Copen GR Sport, sa podešenom šasije i sportskijim detaljima dizajna.


Sada, nakon više od decenije u prodaji, zavesa se polako spušta na ovu generaciju. Kako navodi Carscoops, u aprilu sledeće godine kompanija će biti domaćin posebnog nacionalnog oproštajnog događaja u Japanu, proslavljajući lojalne kupce i zajednice povezane sa automobilom. Lokacije će biti postepeno objavljivane putem posebnog sajta kako se datum bude približavao.
Što je još važnije, kompanija je potvrdila da je u toku rad na budućem Copenu. Iako nije objavljen vremenski okvir, koncept Vision Copen prikazan na Sajmu mobilnosti u Japanu 2023. godine nudi jasan uvid u ono što bi moglo da bude. Koncept izgleda kao moderna interpretacija originalnog Copena sa okruglim farovima. Međutim, ima znatno veći otisak koji se proteže na 3.835 mm dužine. Ovo sugeriše da bi Daihatsu možda želeo da izbegne ograničenja segmenta kei automobila.


Još jedna zanimljivost je da je koncept bio opremljen 1,3 litarskim trocilindričnim motorom. To znači da će biti snažniji od malog pogonskog sklopa od 658 kubika iz prethodnih generacija, sa navodnom snagom od najmanje 112 kW/152 KS. Sem toga, postoje nepotvrđeni izveštaji o Suzuki Cappuccino roadsteru i Toyota SF-R sportskom automobilu koji bi mogli da dele iste osnove.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs