home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Xiaomi evropski centar
 
Kineska kompanija Xiaomi je zvanično otvorila svoj prvi centar za istraživanje, razvoj i dizajn električnih vozila Xiaomi EV izvan Kine, a on se nalazi u Nemačkoj.

Centar za istraživanje i razvoj Xiaomi EV je smešten u Minhenu, jednom od vodećih centara automobilskog inženjerstva i dizajna. Nova divizija će se fokusirati na razvoj visokoperformansnih vozila, tehnologije električnih vozila, inovacije u dizajnu i istraživanja usmerena ka budućnosti.

Otvaranje centra u Minhenu je jedna od faza globalne strategije Xiaomi EV-a i implementacije koncepta pametnog ekosistema "Human x Car x Home". Iskorišćavanjem globalnih kompetencija i ekosistema, kompanija ima za cilj da ubrza napredak u inteligentnoj vožnji i dinamici vozila, navodi Klix.ba.

Inženjeri, dizajneri i istraživači će raditi u centru u saradnji s globalnim timovima Xiaomi EV-a. Kompanija ulaže u razvoj međunarodnih talenata, stvarajući otvoreno okruženje za napredak u performansama vozila, autonomnoj vožnji, platformama i korisničkim iskustvima sledeće generacije.

Centar će takođe uspostaviti saradnju sa naučnim institucijama i međuindustrijskim partnerstvima da bi se ubrzao razvoj rešenja za pametnu mobilnost, integraciju ekosistema, razvoj infrastrukture i etičku veštačku inteligenciju.

Podsećamo, Xiaomi EV planira ulazak na evropsko tržište 2027. godine. Trenutno kompanija proizvodi dva modela električnih vozila, a to su limuzina SU7 i crossover YU7. Dostupna je i sportska verzija modela SU7 pod nazivom SU7 Ultra.

Xiaomi otkrio kako je proizveo YU7

Izvršni direktor kompanije Xiaomi Lei Jun je potvrdio ono što su mnogi u industriji sumnjali. Razvoj svog novog električnog SUV-a YU7, Xiaomi je započeo kupovinom tri primerka Teslinog Modela Y, rastavio ih je i detaljno analizirao svaki deo.

Govoreći pred velikom publikom u Nacionalnom kongresnom centru u Pekingu, Lei je sa iznenađujućom otvorenošću otkrio strategiju kompanije.

"Kupili smo tri Modela Y, rastavljali smo delove jedan po jedan i proučavali svaku komponentu, jednu po jednu", rekao je on.

Ovo je bila detaljna inženjerska vežba osmišljena da se razume svaka odluka koju su Teslini dizajneri i inženjeri doneli, od konstrukcije šasije do integracije softvera. Cilj je bio uporediti se s onim što mnogi smatraju industrijskim standardom za električne SUV-ove, pre finalizovanja dizajna za Xiaomijev model YU7.

Ono što je iznenađujuće od priznanja rastavljanja bio je ton izvršnog direktora. U industriji u kojoj rukovodioci često odbacuju ili kritikuju svoje rivale, međutim, Lei je biranim rečima govorio o kreaciji Ilona Maska. Uz uporedni prikaz modela YU7 i Model Y na velikom ekranu iza njega, Lei je rekao okupljenima da je kompanija Tesla napravila zaista impresivno vozilo.

"Ne kritikujem Model Y. To je izvanredan automobil. Ako ne odaberete YU7, možete razmotriti Model Y", rekao je Lei. Ovakva vrsta javne pohvale za direktnog konkurenta je redak slučaj u automobilskom svetu.

Xiaomi YU7

Xiaomijeva praksa je poznata kao benchmarking ili teardown analiza te je daleko od toga da je jedinstvena za ovu kompaniju. Proizvođači automobila i elektronske kompanije stalno kupuju proizvode konkurenata da bi rekonstruisali njihove uspehe. To je standardna operativna procedura za razumevanje izbora materijala, tehnika proizvodnje i mera uštede troškova koje nisu vidljive spolja.

Od proizvođača pametnih telefona koji analiziraju najnoviji iPhone pa do tradicionalnih automobilskih kompanija koje proučavaju novi menjač rivala, ova praksa je ključni deo istraživanja i razvoja. U stvari, nedavno je u blizini sedišta Ferrarija u Italiji viđena Xiaomijeva limuzina SU7, što je podstaklo nagađanja da čak i legendarni brend sportskih automobila možda analizira novo kinesko električno vozilo.

Čini se da se Xiaomijevo praktično istraživanje uveliko isplati. Kompanija, koja je već poznato ime u Kini po svojoj potrošačkoj elektronici, eksplodirala je na sceni električnih vozila. Kada je YU7 lansiran u junu, osigurao je više od 240.000 prednarudžbina u prvih 24 sata.

Neverovatna potražnja za Xiaomijevim novim električnim automobilima je stvorila ironičan problem za kompaniju, a to je da ne može dovoljno brzo da ih proizvodi. Nekim kupcima koji su naručili YU7, rečeno je da bi mogli da čekaju duže od godinu dana na isporuku.

Ova ogromna potražnja je stavila prvog čoveka Xiaomija u neobičnu poziciju da aktivno preporučuje svoju konkurenciju. U objavama na društvenim mrežama i na javnim događajima, Lei je ohrabrio zainteresovane kupce, koji ne žele da čekaju, da razmotre alternative. Njegova lista predloženih električnih vozila uključuje modele kompanija XPeng i Li Auto te naravno Tesla Model Y, upravo onaj automobil koji je njegov tim tako pažljivo rastavljao u procesu dizajniranja vlastitog modela.

Izvor: Klix.ba / Xiaomi



čitanja : 57



Komentari