
Dizajn nalik na bombonu, vođen aerodinamikom zbog postizanja maksimalnog dometa, primenjen je i na manjem modelu EQE, ali sada iz Mercedesa stiže objašnjenje da aerodinamika nije bila jedini razlog za takav pristup.
Markus Schäfer, glavni tehnološki direktor Mercedesa, objasnio je kako su razmišljali u to vreme. Prema njegovim rečima, prvi kupci električnih vozila su želeli automobil koji se jasno razlikuje od konvencionalnih modela sa SUS motorima. U intervjuu za australijski magazin WhichCar, stao je u odbranu ultra-aerodinamičnih oblika modela EQS i EQE.
"Rani kupci su želeli da budu drugačiji. Želeli su da pokažu da voze električni automobil, a sada ulazimo u mainstream i masovno prihvatanje, i kupci ne žele da pokazuju da voze EV. Žele isti oblik, bez obzira na pogonski sklop", izjavio je Schäfer.

Kako navodi Index.hr, čini se da Mercedes sada usvaja pristup koji njihov rival BMW primenjuje od početka - izbegavanje podeljenog dizajnerskog jezika i uvođenje tek suptilnih promena da bi se električni modeli razlikovali od onih sa SUS motorima. Budući električni modeli poput CLA i EQC biće dizajnerski znatno bliži svojim benzinskim pandanima, a isto važi i za potpuno električnu C-klasu koja stiže sledeće godine.
Ipak, dok Mercedes ujedinjuje dizajn, platforme će i dalje ostati odvojene. Schäfer je naglasio da deljenje iste arhitekture za različite pogone stvara kompromise, što kompanija želi da izbegne. "Ugradnja oba pogonska sklopa na istu platformu na kraju rezultira kompromisom, a mi ne želimo da nudimo kompromitovane automobile", rekao je.
Gorden Wagener, šef dizajna u Mercedesu, stil koji mnogi nazivaju "jajolikim" opisuje kao "prikladan i vrlo progresivan". Smatra da je EQS bio ispred svog vremena i lansiran "10 godina prerano". Za slabiju prodaju je okrivio i marketinšku strategiju, tvrdeći da bi automobil možda privukao više kupaca da je predstavljen kao "futuristički CLS ili S-klasa Coupe".
Dok će EQS dobiti redizajn i ostati u prodaji još nekoliko godina, njegov manji brat EQE navodno će biti povučen iz proizvodnje 2026. godine da bi napravio mesta za električnu E-klasu. Na kraju, plan je da se linije S-klase i EQS-a spoje u jedan model, što bi trebalo da se dogodi s novom generacijom S-klase oko 2029. ili 2030. godine, koja će nuditi i SUS motore i električne pogone.
Izvor: Index.hr / Motor1.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes