
Rast isporuka dolazi kao direktan odgovor na ogromnu potražnju za prva dva modela. Uspešna isporuka automobila kupcima je svakako pobeda, ali kompanija se suočava s izazovnim zadatkom upravljanja rastućom listom narudžbina. Prema podacima koji prate red čekanja na isporuku, novi kupci će morati da budu još strpljiviji, navodi Klix.ba.
Svako ko danas naruči Xiaomi SU7 limuzinu može da očekuje da će na isporuku čekati i do 38 nedelja. Situacija je još gora za model YU7, jer se lista čekanja proteže na 48 nedelja. Oni koji su se nadali da će dobiti svoj novi Xiaomi SUV za praznike, možda bi trebalo da pomere očekivanja za praznike sledeće godine.
Temelji ovog uspeha su postavljeni lansiranjem modela Xiaomi SU7, koji je na tržište stigao 28. marta 2024. godine. Ova elegantna električna limuzina je direktan konkurent vrlo popularnom Teslinom Modelu 3 i brzo je osvojila javnost. Nadovezujući se na taj zamah, Xiaomi je lansirao svoje drugo vozilo YU7, što se dogodilo 26. juna 2025. godine. Njegov debi je izazvao neočekivani talas novih narudžbina, koje su izvršile ogroman pritisak na fabriku kompanije.
Rekordne isporuke u septembru, koja je nadmašila prethodni rekord od 36.396 jedinica u avgustu, pokazuje da Xiaomi agresivno povećava svoju proizvodnju. Prema izveštajima lokalnih medija, koji se pozivaju na prodajno osoblje kompanije, sposobnost ubrzanja isporuka je direktno povezana s ovim brzim povećanjem proizvodnih kapaciteta.
Snalaženje u ovoj fazi je delikatan čin balansiranja. S jedne strane, dugi periodi čekanja su jasan pokazatelj potražnje za proizvodima, međutim, s druge strane, predugo čekanje može gurnuti potencijalne kupce prema konkurentima s kraćim rokovima isporuke.
Kompanija je saopštila da planira da "dinamički optimizuje" svoje cikluse isporuke, što je korporativni način da se kaže da se traže načini za skraćivanje vremena između narudžbine i dolaska automobila do kupaca.
Da bi se lakše razumeo meteorski uspon Xiaomija, potrebno je pogledati kompaniju koju je kineski gigant koristio kao inspiraciju. Kompanija Tesla je lansirala Model S u junu 2012. godine, ali je tek je u trećem kvartalu 2020. godine konačno uspela da isporuči 139.000 vozila i prvi put premaši prosek od 40.000 električnih vozila mesečno. To je u stvari osam godina nakon lansiranja svog prvog automobila, dok je Xiaomi to učinio za samo godinu dana.
Izvor: Klix.ba
Foto: Xiaomi