
Njegova inicijativa odnosi se na dozvolu za prodaju hibridnih vozila sa „produženim dometom“ (EREV), koja, iako deluju kao kompromisno rešenje, u praksi i dalje emituju značajne količine ugljen-dioksida. Uz to, Merc će predložiti da i plug-in hibridi ostanu u prodaji i nakon 2035. godine.
Na prvi pogled, EREV vozila deluju privlačno – kroz grad voze na struju, a kada se baterija isprazni, uključuje se mali benzinski motor koji puni bateriju. Međutim, za razliku od klasičnih plug-in hibrida (PHEV), kod kojih i motor sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotor mogu pokretati vozilo, kod EREV modela točkove pokreće isključivo električni pogon. Kada ponestane energije, prosečna potrošnja iznosi 6,7 litara benzina na 100 kilometara, što je slično PHEV vozilima i čak više od pojedinih konvencionalnih SUV modela.
Iako im je prosečni električni domet oko 184 kilometra, veliki rezervoari omogućavaju prelazak i do 900 km na benzin, što u praksi obeshrabruje vozače da redovno pune baterije. Analiza organizacije Transport & Environment (T&E) pokazuje da se u realnim uslovima emisije CO₂ ovih vozila približavaju emisijama standardnih benzinskih automobila, pa čak i SUV modela.
Stručnjaci upozoravaju da Merc podržava tehnologiju u kojoj evropski proizvođači nemaju jasnu prednost. Dok se u Kini već godinama prodaje 23 modela EREV vozila, u Evropi su trenutno dostupna samo dva. Takva politika, ocenjuju analitičari, praktično bi širom otvorila vrata kineskim proizvođačima na evropskom tržištu i oslabila domaću auto-industriju.
Izvor: Energetski portal