
Nemci su potvrdili da će umesto elektrifikacije, popularni pick-up u trenutnoj generaciji ostati veran isključivo dizelskim i benzinskim motorima, čime se barem za sada odlaže njegov ulazak u električnu eru.
Ova odluka je posebno zanimljiva jer globalni Amarok deli platformu s Ford Rangerom, koji već nudi plug-in hibridnu opciju. Fordov sistem kombinuje 2,3 litarski turbobenzinski motor s električnim motorom, a baterija od 11,8 kWh omogućava do 40 kilometara vožnje isključivo na struju. Iako se ranije ove godine činilo da će i Volkswagen iskoristiti dostupnu tehnologiju, interes je očigledno splasnuo.
Prema pisanju australijskog portala CarExpert, Nathan Johnson, direktor marke Volkswagen privredna vozila, potvrdio je da je izvršni direktor Stefan Mecha “jasno dao do znanja… da se PHEV i BEV Amarok više ne razmatraju u ovom trenutku, u ovoj generaciji”, naglasivši da je to globalna odluka.
Ipak, vrata elektrifikaciji nisu zauvek zatvorena. Johnson je nagovestio da bi situacija mogla da se promeni s dolaskom sledeće generacije Amaroka, koja se očekuje krajem decenije. S obzirom na to da je aktuelni model predstavljen 2022. godine, njegov naslednik je još nekoliko godina daleko. Do tada će elektrifikacija u segmentu srednje velikih pick-up vozila verovatno postati standard, što hibridnu ili potpuno električnu verziju čini gotovo neizbežnom.
Dok globalno tržište ostaje bez elektrifikovanog Amaroka, u Južnoj Americi se sprema potpuno drugačija priča. Tamo Volkswagen nastavlja s razvojem prve generacije modela, a za 2027. godinu je već najavljen potpuno novi hibridni naslednik. Taj model će se bazirati na platformi kineskog proizvođača SAIC, Volkswagenovog partnera, a proizvodiće se u fabrici General Pacheco u Argentini.
Iako će deliti osnovu s kineskim modelima kao što su Maxus Interstellar X i LDV Terron 9, Volkswagen će primeniti vlastiti dizajnerski jezik. Važno je napomenuti da će ovaj novi hibridni Amarok biti dostupan isključivo na južnoameričkim tržištima, čime se izbegava preklapanje s globalnom verzijom.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen