home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Renault 4 E-Tech Electric
 
Početkom sledeće godine, Renault će predstaviti novi strateški plan koji će, između ostalog, uključivati razvoj nove generacije električnih vozila mnogo naprednijih od trenutnih.

François Provost, izvršni direktor Renault Grupe, ima velike ambicije za francuskog proizvođača. Iako će slediti sličan put kao i njegov prethodnik, Luca de Meo, on finalizira novi petogodišnji plan koji će predstaviti u prvom kvartalu sledeće godine.

Nova korporativna strategija će se zasnivati na tri stuba: veća agilnost u direktnom takmičenju s kineskim brendovima, lansiranje nove generacije električnih vozila i usklađivanje Toyotinog kvaliteta, piše Automotive News Europe.

Francuska marka je već uspela da smanji vreme razvoja novog Twinga na samo dve godine u okviru programa Leap 100, a sada želi da proširi taj tempo i na ostale svoje projekte. Povećana agilnost će omogućiti kompaniji da optimizuje troškove i brzo se prilagodi regulatornim, geopolitičkim i promenama u lancu snabdevanja, navodi Klix.ba.

Izvršni direktor marke ističe da je glavna prednost kineskih igrača brzina kojom nude inovacije svojim kupcima. Na primer, napredni modeli poput 800-voltnih arhitektura postali su popularni mnogo brže među brendovima iz ove azijske zemlje; na primer, BYD je iskoristio redizajn limuzine Seal na sredini životnog veka da bi uveo ovu tehnologiju, bez čekanja na lansiranje nove generacije modela.

S druge strane, Provost ističe da će njihova sledeća generacija električnih automobila biti još bolja od aktuelne, koju čine R5, R4, Mégane i Scénic. Po njegovom mišljenju, novi Twingo postavlja pristup za svoja buduća lansiranja.

"S Twingom, mi ponovo izmišljamo A-segment", kaže on, ističući da je to jedini gradski automobil na tržištu koji integriše Google tehnologiju.

Renaultovi sledeći električni kompaktni automobili će postići cenovni paritet sa svojim ekvivalentima s motorima s unutrašnjim sagorevanjem.

"Oni koji su se odlučili za električna vozila neće požaliti. Kupci vole električne automobile, problem je njihova cena."

Iz tog razloga, francuski gigant radi na tome da osigura da njegova sledeća generacija električnih kompaktnih automobila, planirana za 2028. godinu, postigne smanjenje troškova od 40 posto u odnosu na aktuelni Mégane, koji je lansiran 2022. godine.

Početni izveštaji ukazuju na to da Renault priprema ukupno četiri modela na evoluiranoj verziji platforme AmpR Medium: zamene za Mégane i Scénic s jedne strane, te potpuno novi električni Austral i Rafale s druge strane. Ova poslednja dva će biti direktno izvedena iz Scénica: prvi će biti produžena verzija sa sedam sedišta, a drugi kupe varijanta.

Između ostalog, nova arhitektura će biti softverski definisana i integrisaće 800-voltni sistem. Takođe će koristiti efikasnije motore s namotanim rotorom (12 kWh/100 km) razvijene u saradnji s Valeom, kao i baterije koje obećavaju kombinaciju energetske gustine NCM (nikl, kobalt, mangan) hemije s pristupačnošću LFP-a (litijum gvožđe fosfat). Vreme punjenja, u međuvremenu, biće značajno smanjeno (15-80 % za 15 minuta).

Iako Provost naglašava da je Renaultov kvalitet na rekordnom nivou, njegov cilj je dostići "referentni nivo, počev od slova T". Jasna referenca na Toyotu i njenu poslovičnu pouzdanost. Na međunarodnom nivou, kompanija će se prvo fokusirati na Južnu Ameriku, a zatim na Indiju, iako će njen glavni fokus biti rast u Evropi.

Izvor: Klix.ba / Automotive News Europe

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault



čitanja : 78



Komentari