home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Punjači
 
Tempo rasta tržišta električnih vozila na baterije (BEV) za automobile i kombije pokazuje da ciljevi za 2030. i 2035. više nisu ostvarivi, navodi Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA). Pri tome ističu da je potreban pametniji i realniji pristup koji prepoznaje različite izazove kod automobila i kombija i podržava konkurentsku, potrošački vođenu tranziciju ka mobilnosti bez emisija.

Iako su proizvođači posvećeni klimatskoj neutralnosti do 2050. i elektrifikaciju vide kao ključ dekarbonizacije saobraćaja, infrastruktura, podsticaji i potražnja potrošača ne prate tempo potreban za ostvarenje cilja od 100 odsto vozila bez emisija, čak ni uz sve veću ponudu pristupačnih električnih vozila (EV).

EU tek počinje uspostavljati vlastiti lanac vrednosti za baterije električnih vozila, a slaba potražnja potrošača znači da proizvođači automobila imaju poteškoća u prodaji EV vozila u većem obimu.

Prema trenutnim procenama tržišta, cilj za 2030. godinu nije ostvariv, a kazne za automobilsku industriju mogle bi dostići između 20 i 25 milijardi evra. Međutim, to se može izbeći uvođenjem ciljanih mera.

Kada je reč o baterijskim električnim kombijima, u glavnim tržištima EU ona ostaje preniska da bi se ostvario čak i cilj za 2025. godinu, a trenutno čini svega 8,5 odsto tržišta u EU, dok cilj za smanjenje emisija CO₂  iznosi 15 odsto.

- Forsiranje potrošača ka opcijama isključivo električnih vozila bez odgovarajućih uslova verovatno će imati suprotan efekat, ljudi će duže zadržavati starija vozila, što će rezultirati starenjem voznog parka i većim ukupnim emisijama — navode iz ACEA i pozivaju na realniji i pragmatičniji pristup za režim nakon 2035. godine, koji bi bio zasnovan na jačanju uslova za elektrifikaciju, povezivanju ciljeva dekarbonizacije vozila s konkurentnošću i  tehnološkoj neutralnosti.

Nedostatak punjača

Ključni preduslov za dekarbonizaciju drumskog saobraćaja je razvoj infrastrukture. Trenutno na 100.000 stanovnika ima 173 punjača, a cilj je dostići 300 javnih punjača. ACEA procenjuje da će do 2030. godine biti potrebno 8,8 miliona punjača, što je znatno više od cilja Evropske komisije od 3,5 miliona. Odnos brzih i sporih punjača i dalje je nezadovoljavajući, a postoje i velike regionalne razlike – čak 60 odsto infrastrukture za punjenje nalazi se u samo tri zemlje EU.

Takođe, ciljevi za razvoj infrastrukture za vodonik moraju se barem zadržati na postojećem nivou kako bi se osigurala osnovna mrežna pokrivenost.

Izvor: Energetskiportal.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes



čitanja : 68



Komentari