
Kako bi vozači u Srbiji reagovali da vide koliko automobil iz Kragujevca košta?
Fiat je pre nekoliko meseci predstavio Grande Pandu sa benzinskim motorom i ručnim menjačem, nakon što je model koji se sklapa u Kragujevcu bio ponuđen u hirbridnoj i električnoj verziji. Ova Grande Panda je bila dugo očekivana i doprinela je da model postane još popularniji, sa početnom cenom veoma bliskom modelu Pandina. Istina, auto se ne prodaje na svim tržištima, tako je u Italiji startovao od 15.000 evra sa popustom, dok je redovna cena 16.900 evra.
U Srbiji se još ne nalazi u cenovniku, ali se zato hibrid na akciji prodaje za 16.990 evra (redovna cena 17.750 evra), dok je električna Grande Panda 24.990 evra (može da se dobije subvencija od 5.000 evra za kupovinu EV). Međutim, iz Holandije je stigla vest da je Fiatovo vozilo konačno stiglo i tamo. Za razliku od Italije, osnovna verzija benzinske Grande Pande košta znatno više. Cene počinju od 24.999 evra za osnovnu “Pop” verziju, dok za pakete opreme “Icon” i “La Prima” cene rastu na 26.999 evra, odnosno 29.999 evra! Cene su kao da se kragujevački automobil dobija sa kilogramom zlata, a ne da je u pitanju najjeftinija i najprostija verzija za šire narodne mase.

Benzinska verzija je samo 1.000 evra jeftinija od električne Grande Pande
Pretpostavljamo da se u Holandiji, u zemlji u kojoj su električni automobili veoma popularni, razmišlja drugačije od Italije i Balkana, i da je zato benzinska Grande Panda samo 1.000 evra jeftinija od EV modela. Inače. Fiat Grande Panda sa opremom Pop je pravi početni model, tako da ćete morati da se zadovoljite čeličnim felnama od 16 inča. Ručni klima uređaj, digitalna instrument tabla od 10 inča i zadnji parking senzori su standardni.

Paket “Icon” dodaje poklopce točkova, električno podesive i grejane retrovizore, audio sistem sa četiri zvučnika, infotejnment ekran od 10,25 inča i tempomat. Oprema “La Prima” standardno dolazi sa aluminijumskim felnama od 17 inča, krovnim nosačima, električno sklopivim bočnim retrovizorima, centralnim naslonom za ruke, satelitskom navigacijom, induktivnim punjačem, kamerom za vožnju unazad i senzorom za kišu.
Prva neelektrifikovana Grande Panda koristi poznati trocilindarski turbo benzinski motor zapremine 1.2 litra, koji već pokreće nekoliko Stellantisovih modela, uključujući i srodni Citroen C3. Motor proizvodi 100 KS i 205 Nm maksimalnog obrtnog momenta, uz podršku “Start&Stop” sistema. Ono što je još važnije – benzinski motor je uparen isključivo sa šestostepenim ručnim menjačem.
Izvor: Sportal.blic.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Fiat