home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes CLA
 
Mercedes je povukao radikalni potez i napustio koncept "luksuzne strategije" te priprema ulazne modele koji bi mogli da budu jeftiniji za četvorocifrene iznose; spekuliše se o spuštanju cene najjeftinijih Mercedesa 20-30 posto u odnosu na dosadašnje početne cene.

U trenutku kada je električni CLA model Mercedesa postavio novi plafon za mnoge smešno visoke cene premium tržišta, Mercedes priprema šok za konkurenciju i prijatno iznenađenje potrošačima; povratak u segment koji je nekada bio zona njegovog rasta, ali iz kojeg se godinama svesno povlačio jer se na premium modelima lakše dolazilo do superprofita. Reč "luksuz", nekada mantra izvršnog direktora Ole Källeniusa, bukvalno je izbrisana iz strateških dokumenata a zamenjuje je fleksibilnija, tržišno racionalna orijentacija koja otvara vrata milionima kupaca; onih koje je Mercedes poslednjih godina gubio.

Od Mercedesa, naravno, ne treba očekivati da će na tržište izbaciti nešto poput Dacije koja će na haubi imati slavni krug s tri kraka, nego neku vrstu cenovno prihvatljivijeg vozila jer su svi njihovi modeli, objektivno, potrošačima sve više služili za maštarenje o tome šta bi možda, jednog lepog dana, mogli da kupe – ako dobiju na lutriji.

O nameri Mercedesa da redefiniše svoju tržišnu politiku nemačku javnost je informisao celi spektar nemačkih medija. Bild, Handelsblatt, WirtschaftsWoche… objavili su da se Mercedes okreće kupcima koji žele "pravi Mercedes", ali ne u cenovnim sferama rezervisanim za više klase, tj. SUV-ove koji često koštaju 60, 70 ili 100.000 evra; rečju, bogatstvo. Specijalizovana izdanja koja prate automobilske tehnologije potvrđuju isto: izbacivanje reči "luxus" iz zvanične strategije nije pogrešna interpretacija Mercedesovih namera, nego odlučna namera uprave da transformiše imidž možda najcenjenijeg evropskog auto-brenda. Unutar kompanije više se ne govori o tome da Mercedes mora da bude "isključivo luksuzan", nego "najpoželjniji u svakom segmentu u kojem se takmiči".

Ovakav zaokret odmah nameće pitanje koje izaziva pažnju i običnih kupaca i stručnjaka: sa li Mercedes ulazi na teritoriju VW-a i da je li ovo početak otvorenog tržišnog obračuna u segmentu koji je Volkswagen decenijama smatrao svojim dvorištem? Da li gledamo početak ‘bratoubilačkog rata‘ nemačke autoindustrije jer ih je pritisla kineska konkurencija i brutalna domaća regulativa?

Kada se jedan premium brend odluči na spuštanje u cenovni razred između trideset i četrdeset hiljada evra, postavlja se i još jedno, takođe važno pitanje: da li Mercedes otvara dugo zaključana vrata prema zdravijoj tržišnoj dinamici u evropskoj autoindustriji, koja se poslednjih godina češće bavila političkim pritiskom na Brisel nego stvaranjem boljih proizvoda?

Izvor: Seebiz.eu

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes



čitanja : 50



Komentari