home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Toyota Corolla Concept
 
Toyota je prisiljena da promeni dugogodišnju filozofiju razvoja. Nakon decenija u kojima su se ključni modeli menjali u ciklusima od četiri do pet godina, pa kasnije u ritmu od oko sedam godina, japanski proizvođač prelazi na još sporiji tempo. Prema izveštaju Nikkeija, nova strategija predviđa da najvažniji modeli dobijaju potpuno novu generaciju tek svakih devet godina.

Takav potez nije plod finansijskih ili prodajnih problema, nego rezultat trenutne tržišne realnosti. Toyota se već dugo bori s potražnjom koja nadmašuje proizvodne kapacitete, a modeli poput Land Cruisera imaju višegodišnje liste čekanja. Drugim rečima, kada kupci i dalje stoje u redu, nema razloga ubrzavati nove modele čiji razvoj je skup, piše Jutarnji.hr.

Umesto velikih zahvata na karoseriji i platformi, Toyota će u tim produženim ciklusima sve više koristiti softverske nadogradnje. Najnoviji Camry, koji je u stvari duboka evolucija prethodne generacije, pokazuje kako će taj pristup izgledati u praksi. Softver omogućava dodavanje novih funkcija pomoći u vožnji, poboljšanja performansi, pa čak i aktivaciju opcija putem pretplate. Uz to, Toyota očekuje da će takav model uticati na sporiji pad vrednosti polovnih automobila, čime kupcima može da ponudi višu vrednost kroz duži period.

Toyota Camry

Produženi životni ciklus pružiće i stabilnije snabdevanje tržišta. Kupcima će biti lakše doći do željenih verzija, a modeli će duže ostajati aktuelni, što je izuzetno važno u vremenima poremećenih lanaca snabdevanja i velikih fluktuacija potražnje.

Toyota razmatra i promene u veleprodajnoj politici cena, koje tradicionalno padaju kako model stari. U novoj filozofiji cene bi trebalo da se više prilagođavaju stvarnoj potražnji nego kalendarskom stažu modela. Ipak, ne slažu se svi s ovim planom. Deo od oko 230 nezavisnih japanskih trgovaca boji se toga da bi dinamično određivanje cena moglo pritisnuti njihove marže. Toyota, međutim, tvrdi da će prosečne veleprodajne cene ostati stabilne kroz predviđeni devetogodišnji ciklus.

Stellantis je godinama istezao životne cikluse svojih američkih i talijanskih modela, dok Tesla u osnovi nikada nije napravila nove generacije Modela S i Modela X. Ako je temelj dovoljno dobar, softver zaista može postati glavno sredstvo osvežavanja.

Toyotin potez da produži životni ciklus modela na gotovo jednu deceniju stoji u potpunoj suprotnosti s pristupom kineskih proizvođača, koji svoje modele obnavljaju rekordnom brzinom. Markama poput BYD-a, MG-a, Geelyja ili Xiaopenga postalo je uobičajeno da izbacuju novu generaciju već nakon tri do četiri godine. Brzina razvoja, agresivno uvođenje novih tehnologija i stalno osvežavanje ponude postali su ključ njihovog rasta. Toyota, s druge strane, ulazi u eru usporavanja, svesno birajući stabilnost umesto "jurnjave".

Izvor: Jutarnji.hr / Carscoops.com

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Toyota



čitanja : 53



Komentari