
Džonson objašnjava da je očekivanje vozača često psihološko, a ne stvarna potreba. Iako većina korisnika retko mora hitno da doda energiju za još 300 kilometara vožnje, brza dostupnost punjenja uklanja strah od dometa. Posebno je važna za vozače koji nemaju mogućnost punjenja kod kuće, jer im upravo infrastruktura i brzina punjenja određuju koristivost električnog automobila, ističe Autonet.hr.
Proizvođačima pritom najveći izazov nije samo povećati kapacitet baterija. Džonson naglašava da gomilanje baterijskih ćelija povećava masu vozila i zauzima prostor, što direktno utiče na efikasnost i praktičnost. Cilj je postići brže punjenje bez dodatnog povećanja baterijskih paketa.
Hyundai u Evropi razvija nove tehnologije u sklopu centra vrednog 200 miliona evra. Džonson poziva na strpljenje kada je reč o razvoju infrastrukture, podsećajući da je benzinska industrija više od jednkg veka usavršavala jednostavan proces punjenja goriva. EV tehnologija, kaže, prolazi ubrzanu transformaciju i industrija se suočava s velikim očekivanjima u vrlo kratkom vremenu.
Hyundai u laboratorijima testira tehnologiju punjenja od 400 kW, koja bi trebalo da omogući duži domet bez većih baterija i značajno kraća vremena punjenja - možda dovoljno kratka da se približe iskustvu klasičnog punjanja goriva.
Ako se ta tehnologija pokaže pouzdanom i dovoljno jeftinom za široku primenu, mogla bi da predstavlja važan korak prema širem prihvatanju električnih vozila, posebno među korisnicima koji se još uvek dvoume zbog dometa i infrastrukture. Džonson je uveren da će industrija do tog cilja doći, ali naglašava da se radi o postepenom procesu, a ne trenutnom skoku.
Izvor: Autonet.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Hyundai