
Rezultat toga je da se baterija automobila napunila s 10 na 80 posto za samo 13 minuta i 35 sekundi. Kako prenosi Klix.ba, ovaj podvig se dogodio u uslovima intenzivne vrućine Kuvajta, što dokazuje da su vozilo i tehnologija punjenja izdržljivi i pouzdani čak i u teškim uslovima.
Da bi se postigla ova vrsta munjevito brzog "zaustavljanja u boksu", Lotus Emeya se oslanja na nekoliko ključnih tehničkih karakteristika koje ovaj automobil stavljaju na čelo modernih električnih vozila. Centralni deo njegovih performansi je sistem punjenja od 800 V. Ova visokonaponska arhitektura je posebno dizajnirana za upravljanje velikim brzinama punjenja i pružanje veće ukupne efikasnosti, bez obzira na specifični punjač koji se koristi. Isti sistem se nalazi i u Lotusovom modelu Eletre.
Sama baterija ima naprednu cell-to-pack strukturu, pametni dizajn koji omogućava inženjerima da spakuju oko 20 posto više ćelija u prostor baterije u poređenju sa starijim, standardnim arhitekturama modula. Više ćelija znači više energije. Emeya takođe koristi novu arhitekturu sistema hlađenja posebno dizajniranu za poboljšanje termalnih performansi i efikasnosti baterije tokom vožnje i brzog punjenja.
Za vozača to znači dobar domet i minimalno vreme stajanja. Za samo 10 minuta punjenja, Emeya može da poveća domet do 310 km (WLTC). S potrošnjom energije od 18,7 kWh na 100 km, Lotus Emeya za 2026. godinu obećava WLTP domet do 610 km.
Lotus je razvio potpuno integrisani ekosistem punjenja, koji funkcioniše putem aplikacije Lotus Cars i infotainment sistema u automobilu, Lotus HyperOS. Sistem koristi inteligentno rutiranje za električna vozila, da bi pomogao vozačima da brzo lociraju obližnje javne punjače. Ovo bi trebalo pomoći u smanjenju straha od dometa, a u stvari može skratiti ukupno vreme putovanja predlažući optimalne rute na osnovu korišćenja baterije u realnom vremenu.
Lotus je počeo da uvodi vlastite ultrabrze DC punjače od 450 kW u Evropi počev od Nemačke, a ubrzo nakon toga počeo je da se širi po celom kontinentu. Rekord brzine punjenja samo dokazuje da su električni automobili spremni za vrhunac, a ono što još uvek nedostaje je pouzdana infrastruktura. Tehnologiju baterija imamo, a sada su nam potrebni brzi punjači svuda.
Izvor: Klix.ba
Foto: Lotus