home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Dacia Sandero
 
Dacia Sandero je najprodavaniji evropski automobil već drugu godinu uzastopno, ali situacija je paradoksalnija nego što izgleda na prvi pogled. Na tržištu postoje renomirani brendovi koji nude objektivno bolje automobile za relativno istu cenu. Ipak, rumunski hatchback krije tajnu nepobedivosti.

Španci se hvale da obnovljena Seat Ibiza počinje s cenom od 15.200 evra, Francuzi nude C3 za 15.850 evra, a Italijani Grande Pandu za 14.950 evra. Cene su bez uračunatih popusta, a sva tri automobila koji stoje nasuprot Sandera nude sličan paket opreme, ali značajno bolji imidž, a u slučaju Ibize i kvalitetniji enterijer, ozbiljniju motorizaciju i menjače te na kraju nemačku mehaniku.

Kako navodi Klix.ba, Sandero je prema statistici prodaje Jato Dynamicsa pronašao put do više od 162.000 kupaca za osam meseci ove godine. Citroen C3 je drugi u ovoj grupi sa 114.000 prodatih jedinica, Setova Ibiza treća s 52.000, a Grande Panda kao relativno novi model s nepunih 9.000 kupaca, odnosno 93.000 prodatih jedinica ako se uračuna i stara Panda.

Ako su ovo "bolji" automobili s relativno istom cenom, zašto Sandero i dalje dominira prodajom?

Dacia Sandero

Percepcija cene vs. stvarna cena

Dacia je unazad 20 godina gradila priču o pristupačnosti. Nije to došlo preko noći. Ta psihologija se uvrtela ljudima u glave i Rumuni sada beru plodove svoje strategije.

Istraživanja pokazuju da većina kupaca doživljava Sandero kao transparentan izbor - ono što vide u ponudi je ono što na kraju i dobiju. Dacijin hatchback prodaje sigurnost odluke, ne samo automobil. Psihologija kupovine očigledno igra ključnu ulogu. Popusti su u drugom planu, važna je pristupačnost, bez obzira na nominalno sličnu ili istu cenu na kraju u poređenju s rivalima. Dacia nema tu psihološku prepreku.

Dacia Sandero

Vremenom je došlo do toga da kupci Sandero više ne gledaju kao "jeftini Renault" - to je Dacia, brend čija je cela filozofija biti dostupan i praktičan. Kupci više nemaju osećaj da su kupili "siromašnu verziju" nečeg boljeg. Osim toga, Dacijin marketing aparat svih ovih godina priča o opremi koju kupci znaju da koriste i da plaćaju samo ono što im treba i što razumeju. To se naravno reflektuje i na cenu kod skupljih verzija.

Troškovi vlasništva

Cena samog automobila dakle više uopšte nije jak adut kao nekad. Dacia deli komponente s Renaultom, ali servisi su jeftiniji, rezervni delovi pristupačniji, osiguranje je niže zbog niže tržišne vrednosti.

Za porodicu s ograničenim budžetom, razlika u godišnjim troškovima takođe igra važnu ulogu. Kroz pet godina vlasništva, ta razlika nadoknađuje svaki popust na početnu cenu.

Veoma važno, preostala vrednost automobila, tj. cena koju automobil još uvek može postići pri preprodaji, jedan je od važnijih kriterijuma za obične kupce. Zvuči čudno, ali najnovija analiza tržišta novih prodatih vozila koju je sproveo Bähr & Fess Forecasts na nemačkom tržištu pokazuje da Dacia nadmašuje svoje konkurente u gotovo svim aspektima, s najmanjim gubitkom cene nakon četiri godine korišćenja.

Mit o neuništivosti i emocionalna satisfakcija "pametne" kupovine

Danas, nakon više od 20 godina pumpanja ove priče, generacije kupaca su stvorile urbanu legendu o Dacia automobilima. Viđate ih svugde - taksisti koji prelaze 500.000 km, dostavljači i komercijalisti kojima prija izuzetno dobro prodavana verzija s plinskom instalacijom, rent-a-car vozila, porodice na dugim putovanjima itd. Ta reputacija se prenosi s usta na usta efikasnije od bilo koje reklamne kampanje.

Nije važno da li je statistički tačna - važno je da ljudi veruju u nju. I ta vera se reflektuje u odluci o kupovini.

Kupci su svesni da ne plaćaju logo već dobiju ono što im stvarno treba. U vremenu ekonomske nesigurnosti i inflacije, takva psihologija postaje vrlina, a ne manjkavost. Pokazalo se da kupiti Sandero znači biti u klubu "pametnih" kupaca koji su shvatili sistem.

Sandero nije bolji, ali Dacia ne prodaje snove

Dacia ne prodaje snove, životni stil ili status - prodaje automobil koji odrađuje zadatke. Ta iskrenost u turbulentnim vremenima itekako prija ljudima.

Objektivno gledano, Seat Ibiza je bolji automobil od Dacije Sandero. Bolji enterijer, bolja oprema, bolji motori, bolja bezbednost. Bolji brend na kraju. Stellantisovi modeli, C3 i Grande Panda, filozofijom su na tragu odignutog Sandera Stepway, a takav koncept se povlači već neko vreme kao tihi interes grupacije. Međutim, Stepway je 15 godina ranije doneo ovaj danas traženi stil i zato ima toliki broj sledbenika. Nesporno je da C3 i Grande Panda imaju bolji imidž i dugu istoriju iza sebe, ali ne ostvaruju ni približne prodajne brojke kao rumunski hatchback.

Dacia Sandero Stepway

Dacia je godinama pripremala teren da ne prodaje samo automobil, već "mir u glavi". Prodaje istovremeno predvidivost troškova, oslobađanje od kojekakvih statusa i pripadnost zajednici mudrih i brendom neopterećenih kupaca. Ta razlika u percepciji objašnjava zašto Sandero ostaje evropski bestseler uprkos postojanju objektivno boljih alternativa po istoj ili čak nižoj prodajnoj ceni.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Dacia



čitanja : 62



Komentari