home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Honda e:Ny1
 
Iz Honde navode da su previše optimistične prognoze u vezi s električnim vozilima negativno uticale na finansijsko zdravlje kompanije. Takođe, predviđaju da će prelazak na električna vozila trajati duže nego što se očekivalo.

Ono što je svih ovih godina poznato, japanski brendovi su oduvek bili najmanje voljni vezati svoju budućnost za električne automobile. Ne da to smatraju pogrešnim putem, već da bi to trebalo ići postepeno i u skladu s tempom tržišta, piše Klix.ba.

Ovo je potpuno suprotno stavovima Evropske unije i za sada stvarnost daje za pravo onima koji veruju da je forsiranje prelaska na 100 posto električna vozila greška. Jer, iako je istina da prodaja nastavlja da raste i da se tržišni udeo ove vrste automobila povećava, takođe je potvrđeno da ne raste predviđenim tempom. Iz tog razloga na nekim evropskim tržištima je moguće kupiti samo jedan model japanskog brenda čudnog naziva - e:Ny1.

Nekoliko brendova je moralo da izmeni svoje mape puta, ublažavajući vremenske rokove za potpuno električni pogon. Drugi, poput Toyote, ubiru plodove svog opreznog pristupa, ostvarujući rekordnu prodaju i profit zahvaljujući svojim hibridnim modelima.

Uprkos Hondinoj relativno beskompromisnoj strategiji elektrifikacije, njeno finansijsko zdravlje je "patilo". Japanski proizvođač automobila nedavno je otpisao 1,23 milijarde evra troškova vezanih za ulaganje u razvoj električnih vozila.

U tom smislu, Noriya Kaihara, potpredsednik Honde je priznao za Automotive News da je kompanija pretrpela "pad zbog niske prodaje električnih vozila". Mogli bi pomisliti da je ovaj nizak obim prodaje možda posledica Hondine mlake posvećenosti ovoj vrsti tehnologije, što stvara nepoverenje među potrošačima.

Ali bez obzira na razloge, Honda počinje da sumnja da će do 2030. godine prodati dva miliona električnih vozila. U stvari, smanjila je tu prognozu na samo 700.000 jedinica i izlaz vide u prodaji hibrida.

Hondin početni plan je bio da do 2040. godine postane 100 posto električni brend. Zato je jasno da to nije najoptimističnija kompanija na tržištu u tom pogledu, a potpredsednik Kaihara je to još jednom jasno stavio do znanja.

"Elektrifikacija će biti odložena, tako da moramo značajno revidirati naše buduće investicione planove, uključujući obim proizvodnje i modele. Očekujemo da će tržišno okruženje postati znatno složenije. Verovatno će biti prilično teško postići planirane ciljeve prodaje električnih vozila", priznao je Kaihara.

Za sada, brojke i tržište opravdavaju takve izjave. Naime, električni automobili stalno napreduju, ali ne tempom koji je najavljen, što ukazuje na preterano samopouzdanje za koje sada plaća cenu nekoliko proizvođača. Honda će zato nastaviti da sledi strategiju više vrsta energije, zasnivajući svoj profit na modelima s motorima s unutrašnjim sagorevanjem i hibridnim modelima, što će zauzvrat poslužiti za ulaganje u 100 posto električnu budućnost.

Izvor: Klix.ba / Automotive News

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Honda



čitanja : 64



Komentari