
„Fiat 500 hibrid je naš odgovor na snažnu tražnju naših klijenata da mogu da biraju model 500 koji žele“, rekao je novi generalni direktor Stellantisa Antonio Filosa, navedeno je u saopštenju.
U 2007. godini lansiranje novog malog Fiata 500 sa retro izgledom je doprinelo spasavanju Fiata. Ali Stellantis je 2024. prestao proizvodnju u Poljskoj te verzije Fiata na benzin da bi se koncentrisao na vozila koja manje zagađuju uz podstrek bivšeg generalnog direktora Karlosa Tavaresa.

Pogon Mirafjiori u Torinu proizvodio je samo male Fiate 500 u električnoj verziji, ali slabe poruđžbine za ta vozila sa ograničenom autonomijom nisu bile dovoljne da preokrenu fabriku.
„Većina naših klijenata poslalo nam je jasnu poruku, oni neće da im kažemo koji auto da kupe,“ rekao je novinaima predsednik Stellantisa i naslednik Fiata Džon Elkan.
Elkan je dodao da postoji drugi način za smanjenje emisija ugljen dioksida na evropskom kontinentu na konstruktivan način oko koga će se svi slagati a da se istovremeno povrati izgubljeni rast i odgovori na realne potrebe ljudi. On je rekao da imaju poverenja da će Evropska komisija preispitati određene norme za emisije ugljen dioksida.
Naspram usporavanja evropskog tržišta automobila i slabe prodaje električnih vozila evropski proizvođači sve više traže od EU da ublaži propise, koji predviđaju zabranu prodaju termičkih i hibridnih vozila do 2035. Već su dobili određenja ublažavanja ali se neki nadaju da će ta zabrana jednostavno biti ukinuta.
U međuvremenu Stellantis računa na to da povrati deo tržišta sa pojačanom ponudom hibridnih vozila koja uključuju i Fiat Grande Panda i Citroen C3.
Grupa takođe daje uveravanja Italiji o svojoj lokalnoj investiciju pošto je njena proizvodnja znatno opala u Italiji poslednjih godina.
Proizvodnja novog Fiata 500 će početi polako u Torinu sa 6.000 vozila do kraja 2025. godine, i ubrzaće se u martu 2026. sa regrutovanjem 400 zaposlenih da se formira drugi tim.
Izvor: Danas.rs / Beta
Foto: Stellantis