home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ford BlueCruise
 
BlueCruise sistem stiže na modele Puma, Puma Gen‑E, Kuga i Ranger PHEV i to od proleća 2026. Više od milion vozila već ima BlueCruise, a korisnici su prešli 888 miliona kilometara koristeći hands‑free režim.

Ford proširuje BlueCruise iz Mustang Mach‑E na četiri nova modela u Evropi: Puma, Puma Gen‑E, Kuga i Ranger PHEV. Time kompanija želi da tu tehnologiju učini dostupnijom široj publici i različitim tipovima kupaca.

Ford BlueCruise

Šta je BlueCruise

BlueCruise je sistem za pomoć vozaču koji omogućava hands‑off, eyes‑on vožnju na unapred odobrenim autoputevima, takozvanim “plavim zonama” (Blue Zones). Sistem preuzima upravljanje, ubrzavanje, kočenje i pozicioniranje vozila u traci, ali zahteva da vozač prati put i drži pogled na putu.

Tehnologija i bezbednost

Sistem kombinuje radare i kamere za praćenje vozila i saobraćajnih znakova. Prednja kamera čita trake i ograničenja brzine, dok kamera okrenuta ka vozaču proverava pogled i položaj glave — čak i kroz sunčane naočare. Pre nego što dozvoli hands‑free režim, vozilo potvrđuje vidljivost traka i odgovarajuće uslove na putu.

Domet i praktičnost

BlueCruise je prvi takav sistem koji je dobio regulatorno odobrenje u Evropi (2023) i sada je dostupan u 16 evropskih tržišta, sa pristupom na više od 135.000 km označenih autoputeva. To omogućava putovanja preko više država bez isključivanja hands‑free režima — primer je ruta od Štokholma do Rima dužine veće od 2.000 km, gde vozač može da provede blizu 25 sati u hands‑free režimu na odobrenim deonicama.

Za koga je i kako se dobija

BlueCruise će da bude ponuđen na izabranim novim modelima Puma, Puma Gen‑E, Kuga i Ranger PHEV od proleća 2026. godine, kao deo Driver Assistance Pack opcije. Detalji o pretplati i cenama biće objavljeni neposredno pred početak prodaje.

Šta ovo znači za kupce

Širenje na popularne krosovere i plug‑in hibrid pokazuje da Ford želi da premesti tehnologiju iz posebne niše I učini je dostupnom širokim masama. To je sasvim logičan korak: veća dostupnost smanjuje barijeru ulaska u hands‑free vožnju i ubrzava prihvatanje ADAS rešenja. Međutim, realna korist zavisi od pokrivenosti Blue Zones u regionu i od toga koliko će pretplata da utiče na ukupnu cenu vozila. Takođe, sistem ostaje asistencija, ne autonomija — vozač mora da ostane angažovan i u svakom trenutku spreman da preuzme kontrolu.

Ford je napravio značajan pomak u dostupnosti hands‑free tehnologije. BlueCruise postaje praktična opcija za više vozača i duža putovanja kroz Evropu. Ipak, kupci treba da procene pokrivenost ruta i troškove pretplate pre konačne odluke. Bilo kako bilo, kao I sa svim novim stvarima, potreno je neko vreme da se omasove. Ovakav vid asistencije predstavlja uvod ka autonomnoj vožnji i sigurno je da će se mreža plavih zona širiti.

Izvor: Automotoshow.rs

Fotografije: Ford



čitanja : 46



Komentari