
Od početka godine, prodaja električnih vozila na baterije porasla je za 44,7 odsto na 27.159 jedinica, ali tržišni udeo segmenta od 9,4 odsto ostaje znatno ispod vladinog cilja od 16 odsto, prenosi portal Electrive.
Šire tržište je nastavilo da se smanjuje, sa smanjenjem registracija od početka godine za 11,4 odsto u poređenju sa 2024.
Svi glavni segmenti lakih komercijalnih vozila zabeležili su pad, uključujući velike kombije, čija je prodaja pala za 19,7 odsto, ali su i dalje predstavljali skoro 70 odsto ukupnog obima prodaje. Kontrast sa rastom električnih vozila naglašava ulogu električnih modela u podržavanju obnavljanja voznog parka čak i usred širih ekonomskih pritisaka.
Prema podacima Društva proizvođača i trgovaca motornim vozilima (SMMT), proizvođači su proširili ponudu električnih vozila na više od 40 modela, ali se industrija suočava sa stalnim preprekama. To uključuje veće troškove nabavke povezane sa troškovima proizvodnje, dugo vreme povezivanja sa mrežom u depoima i ograničenu infrastrukturu za javno punjenje pogodnu za kombije. Očekuje se da će vladine mere, kao što su produženje granta za kombije sa utičnicom, novi program punjenja u depoima i predložene reforme planiranja, podržati dalje korišćenje, ali industrija naglašava potrebu za blagovremenom implementacijom.
Izvor: Biznis.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford