
U okviru postignutih 90 % u kategoriji zaštite odraslih putnika, putnička kabina je ostala stabilna u frontalnom offset testu, uz dobru zaštitu kolena i butina. Zaštita u ključnim delovima tela je ocenjena kao dobra ili adekvatna, uz vrlo dobre rezultate u testovima krute prepreke preko cele širine vozila i bočnog udara. U zahtevnom testu bočnog udara o stub, zaštita je ostala na adekvatnom nivou. Efikasnost pri udaru sa suprotne strane je dodatno poboljšana kontrolom pomeranja putnika i dobro izvedenim bočnim vazdušnm jastukom. Zaštita od trzajne povrede je bila izuzetna napred i pozadi, a tome su doprineli napredni sistemi eCall, ublažavanje sekundarnog sudara te potvrđena funkcionalnost vrata i prozora u slučaju potapanja vozila.
Mazda CX-5 je postigla 89 % u kategoriji zaštite dece, osvojivši maksimalan broj bodova za 6-godišnje i 10-godišnje lutke u frontalnom offset i bočnom testu. Automatska deaktivacija vazdušnog jastuka suvozača omogućava bezbednu upotrebu širokog spektra dečjih sedišta (CRS). Ugrađen je i sistem upozorenja na prisutnost deteta, a sva odobrena dečja sedsišta su mogla da se ispravno i bezbedno montiraju.
U kategoriji ranjivih učesnika u saobraćaju, nova Mazda CX-5 je pokazala dobro ili adekvatno ponašanje pri udaru glavom te osvojila maksimalne bodove za zaštitu donjih ekstremiteta. Njen sistem automatskog kočenja u nuždi (AEB) prepoznaje pešake i bicikliste — uključujući one koji dolaze pozadi — i ostvarila je izuzteno dobre rezultate u scenarijima vožnje unazad i takozvane „dooring“ situacije. Model je takođe ostvario maksimalan broj bodova za zaštitu motociklista, što je ukupno rezultiralo ocenom od 93 % u ovoj kategoriji.
Sveobuhvatni paket naprednih sistema za pomoć vozaču (ADAS) potpuno nove Mazde CX-5 je doprineo ostvarenoj oceni od 83 % u kategoriji Safety Assist. Sistem automatskog kočenja u nuždi (AEB) je efikasno reagovao na druga vozila, dok standardni podsetnici za sigurnosne pojaseve i sistem direktnog nadzora vozača unapređuju svakodnevnu bezbednost. Sistem za zadržavanje unutar kolovozne trake blago ispravlja nenamerno napuštanje trake, uz snažniju intervenciju kada je potrebna. Sistem za pomoć pri ograničenju brzine pouzdano prepoznaje lokalne saobraćajne znakove, uz mogućnost prilagođavanja brzine prema želji vozača.
Izvor: Mazda / Euro NCAP