
Glavni zaključak jeste da se autonomija značajno smanjuje povećanjem brzine: otpor vazduha igra ključnu ulogu. Na primer, udvostručenjem brzine, otpor vazduha se učetvorostručuje. Kao rezultat toga, potrošnja energije raste više nego kod korišćenja klima-uređaja, navodi Revija HAK.
Efekti su posebno vidljivi na temperaturama blizu 30 stepeni i pri brzinama između 80 i 130 km/h. Studija to ilustriuhe s nekoliko primera. Električni kombi s baterijom od 65 kWh prelazi oko 230 kilometara pri brzini od 80 km/h, a kada se brzina poveća, dešava se sledeće:
– pri 97 km/h domet se smanjuje na 195 kilometara
– pri 112 km/h pada na 166 kilometara
– pri 128 km/h pada na 142 kilometra
Zato, veća brzina dovodi do gubitka autonomije od gotovo 40%. Ovaj efekat se zapaža i kod limuzina, mada u manjoj meri. Domet se smanjuje za otprilike 28% pri većim brzinama: ide s 446 kilometara pri 80 km/h na 322 kilometra pri 128 km/h.
Geotab ističe da vozači električnih automobila oklevaju da uključe klima uređaj kada je vruće.
– Naši podaci pokazuju da je veći gubitak autonomije uglavnom posledica velikih brzina. Sporija vožnja od 16 do 24 km/h može da poveća autonomiju za više od 20%, zavisno o vozilu – navode u Geotabu.
Klima-uređaj ima manji uticaj na autonomiju od brzine, tvrde u Geotabu.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen