
Citroen se poprilično transformisao u poslednjoj deceniji. Francuska marka ne samo da je nastavila da pomera granice svog pristupačnog poslovnog modela na neviđene nivoe, već je i ubrzala uvođenje električnih automobila u svaki tržišni segment u kojem posluje. Francuska kompanija je uspela da postigne nešto što mnogi smatraju nemogućim: da popularizuje vozila s nultom emisijom na jednom od najizazovnijih tržišta, u B segmentu.
Sada se taj poslovni model višestruko vraća, a za to je postojao samo jedan razlog. Marka je prodala daleko više od 100.000 jedinica modela C3 širom evropskog kontinenta za samo osam meseci zahvaljujući kombinaciji faktora koji pokazuju da je visok stepen udobnosti, tehnologije i efikasnosti moguć uz razumnu cenu.
Setimo se da je Citroenova filozofija išla mnogo dalje s agresivnom politikom cena i više nego velikodušnim popustima. Ali ti su dani prošli, kada je smenjeni Karlos Tavares uveo politiku prodaje s nultim popustom. Citroen je bio jedan od brendova koji je odmah primetio značajan pad prodaje, a sada nije stvar u tome da se ta prodaja vratila, već da je proizvođač pronašao savršenu formulu za izbegavanje gubitaka. C3 je profitabilan i to dokazuje postizanjem prodajnog rekorda, navodi Klix.ba.
Model je postao još popularniji poslednjih meseci zbog dolaska jedne od pristupačnijih električnih verzija. Benzinski C3, koji se može nabaviti za oko 15.000 evra, ali i električni e-C3 za manje od 20.000 evra, podstakli su potražnju daleko iznad proizvodnih kapaciteta dodeljenih fabrici u Trnavi. Slovačka fabrika radi maksimalnim kapacitetom i ne može da primi više narudžbina, pa se rokovi isporuke povećavaju.

Uprkos ceni, Citroen C3 je profitabilan model. Ko bi pomislio da će kupci morati da čekaju šest meseci na isporuku da nije zbog problema sa snabdevanjem delovima, poput mikročipova? Citroen i Stellantis nameravaju maksimalno da iskoriste ovu situaciju, pa je Stellantis proširio proizvodnju modela u svoju fabriku u Kragujevcu u Srbiji, dodelivši dodatnih 40.000 jedinica godišnje, čime je godišnja proizvodnja C3 porasla na 300.000 jedinica.
Ksavije Šardon, novi šef Citroena, naglasio je da je pozicija francuske marke čvrsta, ali i dalje značajno ispod nivoa pre pandemije zbog žestoke konkurencije iz istih redova. Ipak, Citroen je jedan od brendova koji će 2025. godinu završiti sa značajnim rastom prodaje do (32 % u oktobru) i s dva jasna doprinosa ovom uspehu: C3 i C3 Aircross. Prvi je uspešan, ali njegova SUV varijanta je još uspešnija, s rastom prodaje od 519 posto.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Citroen