
Direktor Porsche China Alexander Pollich bez uvijanja priznaje da je konkurencija jača nego ikad. U razgovoru za Automobilwoche opisao je tamošnje tržište kao izuzetno agresivno i promenjivo, a lokalne brendove kao tehnološki i cenovno izuzetno potkovane.
"Tempo inovacija u Kini je zapanjujući, kao i raznolikost ponude. Cene i marketinške strategije se menjaju iz dana u dan. Odjednom ste suočeni s mnoštvom novih učesnika, a njihovi automobili zaista odgovaraju ukusu kupaca", rekao je Pollich, dodajući da Porsche "prihvata izazov".
Situaciju dodatno otežava snižavanje praga za luksuzni porez, s 1,3 miliona na 900 hiljada juana (oko 49.300 evra), čime je veliki deo Porscheovih modela postao još skuplji, piše Jutarnji.hr.
Zbog toga je Porsche prisiljen da smanjuje broj prodajnih salona. Sa 150 u 2024. godini već su pali na 120, a do kraja sledeće godine ostaće ih samo 80. Prodavci pritom željno očekuju nove modele sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, koji bi trebalo da vrate deo izgubljene publike. Ključni aduti su potpuno novi Macan na benzin i veliki SUV s tri reda sedišta koji je trebalo da bude isključivo električan, ali će prvo stići s klasičnim motorima.
Pad prodaje pritom nije izolovan slučaj: BMW Group je prošle godine pao 13 posto, Mercedes sedam, a Audi 10,9 posto. Svi se bore protiv istog fenomena, lokalnih brendova koji nude visokotehnološke električne modele po cenama koje zapadni proizvođači teško mogu da prate.
Pollich zato upozorava da će 2026. biti "izazovna" godina, ali jasno poručuje da Porsche ne planira da osnuje paralelni brend poput Audijevog novog AUDI-ja. Fokus ostaje na jačanju osnovne ponude.
Izvor: Jutarnji.hr / Automobilwoche
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Porsche