
Plan će dati prednost manjim, lakšim i ekonomičnijim električnim automobilima proizvedenim u EU tokom perioda od 10 godina. S druge strane, zahtev je da automobili ne smeju da budu teži više od 1500 kilograma.
Ovaj potez dolazi nakon što je tržište preplavljeno teškim i velikim električnim automobilima. Sada se trend okrenuo prema manjim modelima. U Briselu se raspravlja o brojnim prednostima malih električnih automobila, piše Financial Times pozivajući se na izvore koji su bliski pregovaračima. Pominju se i posebna parking mesta u gradovima, ekskluzivne stanice za punjenje, smanjena regulatorna opterećenja i druge državne pomoći za vozače, a jedini uslov za pristup pogodnostima je da električni automobil ima manje od 1500 kilograma.
Kako prenosi Revija HAK, ni proizvođači nisu zaboravljeni u planovima EU-a. Manji električni automobili proizvedeni u Evropi biće izuzeti od sve strožih bezbednosnih propisa za sledećih deset godina. To omogućava proizvođačima automobila da proizvode manje električne automobile jeftinije i budu konkurentniji.
Ograničenje mase od 1500 kilograma izaziva kontroverze. Automobilske marke tvrde da bi pogodnosti za male električne automobile Made in Europe trebalo da budu velikodušnije. EU planira da donese konačnu odluku 17. decembra, kao odgovor mnogim potrošačima koji ističu visoke cene i nedostatak infrastrukture za punjenje električnih automobila kao najveće probleme. Novi plan EU pokušava da reši oba ova problema za male električne automobile.
Izvor: Revijahak.hr / Financial Times
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault