
Ovo je značajan razvoj. Pre samo dvanaest godina situacija je bila potpuno drugačija. Tada su se električni automobili nazivali tihim ubicama. Mogli su da se voze tiho i neregulisano. To je otežavalo biciklistima i pešacima da primete automobile i rezultiralo je značajno većim brojem saobraćajnih nesreća. Barem u poređenju s brojem dizelskih i benzinskih automobila koji su gazili pešake.
Prema podacima iz studije, istraživači veruju da je broj nesreća s električnim automobilima naglo pao nakon 2014. godine. Te je godine nastao Akustični sistem za upozorenje na vozila (AVAS). Međutim, sistemm nije postao obavezan do 1. jula 2019. godine, podseća Revija HAK.

AVAS će obezbediti da električni automobili proizvode zvuk pri nižim brzinama. Cilj je u stvari prilično jednostavan. Istraživači su takođe proučavali povrede ili smrtne slučajeve nastale u nesrećnim susretima između električnih automobila i pešaka. U odnosu na ostala vozila, električna vozila neće izazvati veči broj teško povređenih ili preminulih pešaka, a to je verovatno zbog činjenice da sve više električnih automobila dolazi s boljim bezbednosnim sistemima iz fabrike.
Međutim, postoji jedan izuzetak u studiji. Hibridni automobili i dalje učestvuju u nesrećama s pešacima dvostruko češće nego čisti benzinski, dizelski automobili i električni automobili, a istraživači nisu uspeli pronaći direktno objašnjenje. Ova vrsta automobila proizvodi jednaku buku kao i benzinski i električni automobili. Iskustvo vožnje takođe nije drugačije. Jedino objašnjenje istraživača bilo je:
– To bi moglo biti zbog promene u ponašanju vozača hibrida.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Škoda