
Kompanija je najavila da će potpuno električni pikap F-150 Lightning zameniti novim modelom sa produženim dometom, koji će koristiti benzinski motor za punjenje baterije. Istovremeno, Ford ukida razvoj nove generacije električnog pikapa T3, kao i planove za električne komercijalne kombije. Prema rečima izvršnog direktora Džima Farlija (Jim Farley) nagle promene na tržištu u poslednjih nekoliko meseci bile su ključni razlog za ovu odluku, prenosi Reuters.
Ford sada snažno preusmerava strategiju ka vozilima sa klasičnim motorima i hibridima, uz planove za zapošljavanje većeg broja radnika, iako se kratkoročno očekuju otpuštanja u jednoj od zajedničkih fabrika baterija u Kentakiju. Kompanija procenjuje da će do 2030. godine hibridi, vozila sa produženim dometom i potpuno električni modeli činiti oko 50 odsto njene globalne prodaje, u poređenju sa 17 odsto danas.

Otpis od 19,5 milijardi dolara biće raspoređen tokom četvrtog kvartala ove godine i narednih godina do 2027. godine. Oko 8,5 milijardi dolara odnosi se na ukidanje planiranih EV modela, približno šest milijardi na raskid saradnje sa južnokorejskom kompanijom SK On u proizvodnji baterija, dok se ostatak odnosi na troškove povezane sa programima razvoja. Istovremeno, Ford je povećao procenu dobiti za 2025. godinu, što je pozitivno uticalo na cenu akcija.
Zaokret Forda deo je šireg trenda u auto-industriji, nakon što je potražnja za električnim vozilima u SAD naglo oslabila. Prodaja EV vozila pala je oko 40 odsto u novembru, posle isteka saveznog poreskog kredita za kupce, dok su regulatorna ublažavanja dodatno podstakla proizvođače da se vrate klasičnim motorima. F-150 Lightning, koji je 2022. godine lansiran uz veliku pažnju javnosti, nije ostvario očekivani prodajni zamah.
Ford je praktično odustao od čitave druge generacije električnih vozila i sada planira da se fokusira na pristupačnije modele. Prvi takav električni pikap, koji razvija poseban tim u Kaliforniji, trebalo bi da se pojavi 2027. godine po ceni od oko 30.000 dolara. Proizvodnja će biti smeštena u Luizvilu, dok će postojeće fabrike baterija u Kentakiju i Mičigenu biti preusmerene i na sisteme za skladištenje energije.
Slične korake preduzimaju i drugi veliki proizvođači. General Motors i Stellantis već su smanjili obim svojih EV planova i pojačali oslanjanje na hibride, sledeći strategiju koju je godinama razvijala Toyota. Ford, koji očekuje da će ove godine ponovo zabeležiti gubitke od više milijardi u EV segmentu, procenjuje da bi poslovanje sa električnim vozilima moglo postati profitabilno do 2029. godine.
Izvor: Biznis.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford