home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW 8
 
BMW je bez velike pompe još jednom zatvorio jedno važno poglavlje svoje istorije. Nakon što je prva Serija 8 nestala iz salona krajem devedesetih, ista sudbina sada je zadesila i njenu savremenu reinkarnaciju. Druga generacija BMW-a Serije 8, predstavljena 2018. godine, tiho je uklonjena iz ponude, čime se završava period jednog od najluksuznijih i najambicioznijih modela marke.

BMW 8

Iako je naziv evocirao kultnu originalnu Seriju 8 iz devedesetih, s prepoznatljivim preklopnim svetlima i konstrukcijom bez B-stuba, novija "osmica" bila je u suštini naslednik nekadašnje Serije 6. To se videlo i u ponudi karoserijskih verzija jer su kupcima bili dostupni coupé, cabriolet i Gran Coupé sa četvoro vrata. Paleta motora je bila takođe vrlo velika, od rednog šestocilindraša 840i, preko moćnog M850i s V8 motorom, pa sve do ekstremnog M8 s više od 600 KS. U ponudi se čak našao i redak dizelski 840d, a elektrifikacija je u potpunosti izostala, bez plug-in hibrida ili "zelenijih" varijanti, podseća Jutarnji.hr.

BMW 8

Upravo ta kombinacija snažnih SUS motora koji donose veliki CO2 za celi portfelj kompanije, visoke cene i činjenica da je model već u startu bio nišni proizvod, jasno je upućivala na ograničen životni vek Serije 8. BMW za sada ne planira direktnog naslednika. Iako se u kuloarima pominju ideje o budućem top modelu ili čak povratku Serije 6 u nekom novom obliku, fokus marke je trenutno snažno usmeren na Neue Klasse modele i električnu budućnost.

BMW 8

Zanimljivo je i da BMW s ovom promenom dodatno sužava ponudu kabrioleta. Nakon povlačenja Serije 8 Cabrio, u ponudi ostaju tek odlazeći Z4 i Serija 4 Cabrio. Ponuda novih kabrioleta ionako je sve tanja, a odlazak Serije 8 samo potvrđuje da luksuzni automobili bez krova takođe sve teže pronalaze mesto u modernoj automobilskoj industriji.

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW



čitanja : 114



Komentari