
Pedesetšestogodišnjaka, koji se pridružio Mercedesu 1997. godine i vodio je njegove globalne dizajnerske operacije od 2008. godine, zameniće Bastijan Bodi, šef odeljenja za dizajn Mercedes-AMG-a.
Kako navodi Autocar, Vagener će napustiti nemačku kompaniju 31. januara, i to na njegov lični zahtev i uz obostrani dogovor.
Njegov odlazak zatvara značajno poglavlje u istoriji dizajna Mercedesa. Pod njegovim rukovodstvom, dizajn serijskih automobila je prošao kroz sveobuhvatnu rekonstrukciju, prelazeći sa konzervativnog, inženjerski vođenog stila iz ranih 2000-ih na emotivnije i skulpturalnije forme koje definišu postojeću Mercedesovu ponudu.
Zenit ove dizajnerske loze je verovatno sportski automobil AMG GT, koji je Vagener često navodio kao svoj najdraži dizajn. „Sportski automobili su uvek bili moji omiljeni dizajnerski projekti“, rekao je. „GT je čista emocija i fascinacija; to je ono što čini GT tako posebnim za mene.“
Vageneru se takođe pripisuje dugačak niz ekstravagantnih konceptnih automobila marke Mercedes, od kojih je poslednji, Vision Iconic inspirisan art dekoom, predstavljen u Šangaju u oktobru.
Rođen u Esenu 1968. godine, Vagener je studirao industrijski dizajn na Univerzitetu Duizburg-Esen pre nego što se specijalizovao za dizajn transporta na londonskom Kraljevskom koledžu umetnosti. Njegova karijera je počela u Volkswvagenu, Mazdi i General Motorsu pre nego što se 1997. godine pridružio Mercedesu kao dizajner transporta, radeći sa tadašnjim šefom dizajna, Brunom Sakom.
Njegov uspon je bio brz. Do 1999. godine, upravljao je spoljašnjim i unutrašnjim stajlingom za R-klasu, ML i GL. Zatim je 2002. godine prešao na razvoj putničkih automobila, nadgledajući dizajn za A-klasu, B-klasu, C-klasu, E-klasu, CLK, CLS i McLaren SLR. Kratak prelazak u Mercedesov studio za napredni dizajn u Kaliforniji 2006. godine prethodio je njegovom unapređenju 2007. godine na mesto direktora strategije dizajna i globalnog naprednog dizajna.
Vagenerov mandat nije prošao bez kontroverzi. Njegov dizajn za Mercedesove električne automobile EQ, posebno limuzinu EQS, izazvao je žestoke kritike zbog svog aerodinamički optimizovanog, ali vizuelno kontroverznog oblika žele bombona. Prodaja ovog vodećeg električnog vozila nije ispunila početna očekivanja, a kasnija EQ električna vozila su veoma podsećala na svoje pandane sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem – priznanje da je Vagenerov radikalniji dizajn bio „ispred svog vremena“, kako je i sam sugerisao.
Vagenerov naslednik, 41-godišnji Bodi, trenutno je šef dizajna u AMG-u. Ovo imenovanje još jednom postavlja mlađeg dizajnera na čelo Mercedesovog dizajna.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs