home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Tesla Cybertruck
 
Električni pick-up koji je itekako podelio javnost, sada je osvojio najvišu bezbednosnu ocenu američkog Instituta za bezbednost na putevima (IIHS), Top Safety Pick+. Reč je o najvećem priznanju koje ta organizacija dodeljuje, što je odmah mnoge nagnalo da pitaju da li je to sada dovoljno i za strože evropske kriterijume.

IIHS iz godine u godinu pooštrava kriterijume testiranja, pa ova nagrada ima posebnu težinu. Cybertruck ju je dobio zahvaljujući verzijama proizvedenim nakon aprila ove godine, koje su prošle kroz važne konstrukcijske dorade, navodi Index.hr.

Redizajnirani donji deo vozila i prostor za noge su rezultirali najboljim mogućim ocenama u frontalnim sudarima s malim preklapanjem, podjednako na strani vozača i suvozača. Dobru ocenu je dobio i u testu frontalnog sudara s umerenim preklapanjem, uz tek jednu prihvatljivu ocenu koja se odnosi na zaštitu grudnog koša zadnjeg putnika.

Ni bočni sudari, testirani prema novim standardima koji uzimaju u obzir teža i viša vozila, nisu predstavljali problem. I tu je ostvario ukupnu dobru ocenu. Kada se tome dodaju efikasna LED svetla, sistemi za sprečavanje naleta na pešake i pouzdani prihvati za dečja sedišta, jasno je zašto je IIHS dao zeleno svetlo.

Iako bezbednosna priznanja uvek zvuče impresivno, razlike između američkog i evropskog pristupa su veoma izražene. U SAD-u je fokus testiranja gotovo isključivo na zaštiti osoba unutar vozila, te su testovi prilagođeni za velike pick-up modele i SUV-ove koji dominiraju putevima.

Evropa puno veću pažnju posvećuje zaštiti pešaka i biciklista. Euro NCAP i UNECE pravila detaljno analiziraju kako vozilo deluje na okolinu, posebno u urbanim sredinama. Deformabilni prednji krajevi, mekši materijali i površine koje apsorbuju energiju sudara su ključni elementi.

I upravo tu Cybertruck nailazi na najveći problem. Oštre linije, ravne ploče od nerđajućeg čelika i izrazito kruta karoserija su u suprotnosti s evropskim pravilima zaštite ranjivih učesnika u saobraćaju. U sudaru vozila i pešaka takav dizajn jednostavno ne ostavlja dovoljno prostora za kontrolisano upijanje energije, što rezultira značajnijim povredama pešaka i biciklista.

Sumnje oko evropske budućnosti Cybertrucka je dodatno potvrdio i menadžment Tesle. Prema pisanju nemačkog Handelsblatta, direktor Tesline fabrike u Grünheideu André Thierig je izjavio da ne očekuje da će se Cybertruck u značajnom broju pojaviti na evropskim putevima.

Postoji navodno tek jedan primerak registrovan u Nemačkoj, i to uz posebnu dozvolu i određene promene. Iz Tesle su jasno poručili da takvi slučajevi ne bi trebalo da se shvate kao najava šireg dolaska modela na evropsko tržište.

Cybertruck je sada jasno dokazao da može izuzetno dobro da zaštiti svoje putnike. Ono što za sada nije dokazao, i verovatno neće bez temeljite promene dizajna, jeste sposobnost da ispuni evropske zahteve za spoljašnju bezbednost.

Izvor: Index.hr / Carscoops.com

Foto: IIHS



čitanja : 62



Komentari