home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Horse

Čisto električni automobili voze po tankoj liniji uspešnosti, zato neke marke poput Renaulta već rade na tehnologiji proširenog dometa (EREV). Potvrda stiže nakon što su Francuzi uhvaćeni u testiranju električnog Megana. Novi motor, odnosno konverzacijski kit, razvila je kompanija Horse.

Renault i Geely, kroz zajedničku kompaniju Horse, pronašli su rešenje za sve probleme sa vozilima sa nultom emisijom koja nisu baš osvojila sve kupce.

Domet više nije problem, jer Horse ima spreman EREV kit koji se može naknadno ugraditi u postojeća električna vozila, efektivno ih pretvarajući u hibride i eliminišući jednu od najvećih prepreka širokom usvajanju električnih vozila: strah od dometa.

Horse

Sada kada je Evropa dala zeleno svetlo za produženje upotrebe motora s unutrašnjim sagorevanjem nakon 2035. godine, Renault, kao i drugi brendovi, zna da je ovo udarac njegovim planovima, pa su pronašli rešenje za nastavak ulaganja u elektrifikovane automobile. Radi se o EREV tehnologiji, koja omogućava električnim automobilima da udvostruče domet električnih modela.

Montiran na prednjoj osovini i težak samo 135 kilograma, novi trocilindarski motor od 999 ccm s direktnim ubrizgavanjem i turbopunjačem, pored bezolovnog benzina takođe prihvata i etanol E100. Razvija maksimalnu kontinuiranu snagu od 95 KS, iako može razviti do 115 KS. U oba slučaja, obrtni moment dostiže 200 Nm. Dovoljno snage za pokretanje vozila, ali u sekundarnoj ulozi. Horse opisuje ovaj motor kao "jedinicu visoke gustine snage" koja ispunjava stroge standarde emisija Euro 6d.

Ovo inženjersko čudo može se pohvaliti zavidnim tehničkim kvalitetima i performansama, savršeno se uklapajući u prednji deo električnog Megana, jer ima samo 700 milimetara dužine i 600 milimetara širine i visine.

Potrošnja goriva pri radu na benzin nije poznata, ali pri radu na E100, dobavljač tehnologije motora naveo je potrošnju od samo 0,49 litara po kW. Treba napomenuti da je potrošnja data po kilovatu proizvedene energije, a ne po pređenom kilometru, jer ovaj benzinac ne pokreće točkove, već služi kao generator električne energije.

S obzirom na to da je E100 čisti etanol i ima nižu kalorijsku vrednost od benzina od 95 oktana, to znači da je za generisanje iste snage Flexi Fuel motoru, koji obično koristi E100, potrebno više goriva nego konvencionalnom benzinu. Uprkos tome, može se proceniti da je potrošnja ovog trocilindarskog motora od 95 KS oko 4,4 l/100 km, a da se sa 115 KS povećava na 5,5 l/100 km.

Renault Megane E-Tech

Ovo je sklop s kojim Horse omogućava produženje dometa električnog Megana na gotovo 700 kilometara. Međutim, proći će opsežno testiranje pre planiranog lansiranja u prvom kvartalu 2027. godine. Zato bi mogli da ga vidimo u aktuelnoj generaciji električnog Megana E-Tech ili dve godine kasnije u sledećoj generaciji ovog francuskog kompaktnog automobila.

Izvor: Klix.ba

Foto: Horse / Renault



čitanja : 100



Komentari