home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Polestar 4
 
Skidanje okova sa motora SUS nije zadovoljilo sve uključene strane u Evropi. Dok Nemci slave, kinesko-švedski brend Polestar je već pokazao nezadovoljstvo - parkirao je tri svoja modela ispred Evropske komisije u znak protesta.

Evropska odluka o budućnosti autoindustrije nije zadovoljila sve strane. Proizvođači nisu pravi pobednici ove četvorogodišnje borbe, a nisu ni kupci koji moraju da nastave da razmišljaju o električnim automobilima.

Zbog ustupaka brendovima koji žele da prodaju benzince i dizele, situacija je kristalno čista i na strani takve strategije, osim ako ne prođu kroz blagajnu sintetičkog goriva. Punjenje rezervoara tim gorivom će biti mnogo skuplje nego punjenje baterije jednom ili dva puta nedeljno. Ovo je realnost koja nas čeka 2035. godine, ako brendovi ne zatraže odlaganje kada se približi rok.

Odluka će biti stavljena na glasanje 2026. godine, a Polestar je već pokazao nezadovoljstvo - parkirao je tri Polestar 4 modela ispred zgrade Evropske komisije u Briselu u znak protesta na odluku.

Polestar 4

Nemačka slavi, ali Kina zapravo pobeđuje

Michael Loscheller, šef Polestara, javno je izrazio zabrinutost. Njegova kompanija je sve uložila u električne automobile i nema platformu za proizvodnju tradicionalnih vozila na sagorevanje ili hibrida, pa evropska odluka ugrožava njihovu budućnost.

Za motore SUS nije postavljen krajnji rok - može biti i posle 2040. ili 2050. godine. Nemačka slavi kao da je spasila industriju, ali azijske kompanije su prave pobednice.

Kineski brendovi su izvukli najveću korist. Ušli su na tržište s električnim automobilima, a zatim uveli benzinske motore i PHEV hibride s odličnim dometom. Još jednom se pokazalo da evropski proizvođači ne mogu da prate njihov tempo.

Najnoviji podaci o kineskom izvozu to potvrđuju. Električni automobili čine 40 posto, dok 60 posto vozila ima motor na unutrašnje sagorevanje.

Stella Li, šefica BYD-a, jasno je rekla da evropska odluka nije problem za kineske brendove. Prema njoj, Evropa je napravila korak nazad misleći da dobija vreme, ali to vreme ne postoji. Pretpostavka je da će Kina stati, ali su već dokazali suprotno.

Neki evropski proizvođači tvrde da će iskoristiti dodatno vreme za izgradnju infrastrukture za punjenje. Međutim, Evropa je utvrdila da nijedna država članica nije ispunila obavezu instaliranja punjača, dok su proizvođači bili primorani da se transformišu.

Problem je u potražnji

Brisel nije kontrolisao cene, brendovi prave igru od autonomije baterija - kod benzinaca se plaća snaga ali rezervoar je isti, kod električnih nije. Nedostatak infrastrukture je očigledan i smanjuje privlačnost električnih vozila. Sada pokušavaju da povećaju potražnju novom kategorijom malih automobila do 4,2 metra dužine. Ali dok su cene visoke, kupaca neće biti.

Zanimljiva je taktika Volkswagena. Mesecima su obećavali da će električni i benzinski Polo postojati uporedo. Međutim, Thomas Schäfer, direktor VW-a, izjavio je: "Novi modeli s motorima na sagorevanje u ovom segmentu više nemaju smisla zbog budućih propisa. Bili bi previše skupi za naše kupce. Više neće biti benzinskih verzija. Tržište malih automobila postaje potpuno električno."

Izvor: Klix.ba

Foto: Polestar



čitanja : 70



Komentari