
Prema izvorima iz Nemačke, Ford je već obustavio proizvodnju modela Escape, koji je zapravo američka verzija Kuge. Ovaj kompaktni SUV sklapao se u fabrici u Luisvilu (Kentaki) i neće dobiti naslednika; umesto njega, na proizvodnu liniju stiže novi pikap. Očekuje se da će ista sudbina zadesiti i evropsku Kugu, koja se trenutno nalazi u svojoj trećoj generaciji. Na ovaj način, popularni SUV postaje još jedna žrtva strategije koju je razvio izvršni direktor Forda, Džim Farli. Ova strategija je već dovela do nestanka brojnih modela, koji su trebali biti zamenjeni modelima visokih performansi i “zabavnijim” za vožnju, kako je to Farli najavio pre dve godine.

Nakon gašenja Kuge, američki brend će na Starom kontinentu ostati sa samo dva putnička modela sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem – Puma i Tourneo. Mesto Kuge zauzeće Explorer EV, od kojeg se mnogo očekuje.

Ovaj električni model se oslanja na prtljažnik zapremine 536 litara, moderniji dizajn, naprednu tehnologiju u kabini i domet od 600 kilometara kako bi privukao kupce. Istovremeno, Kuga je i dalje izuzetno profitabilan model za američkog proizvođača, sa profitnom maržom od 8%. Farli je uveren da će uspeti da održi taj nivo profitabilnosti sa modelima kao što su Bronco, Mustang i drugi. Međutim, malo ko veruje da će to uspeti da postigne, posebno ne u Evropi.
Izvor: Sportal.blic.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford