
Volkswagen je uspeo da smanji troškove proizvodnje u svoja tri najveća pogona u Nemačkoj (Emden, Volfsburg i Cvikau) za 30 posto. Emden i Cvikau već nekoliko godina isključivo proizvode električna vozila, što ovo poboljšanje čini ključnim za planove elektrifikacije nemačke grupe.
Kompanija takođe optimizuje proizvodnju platforme u svojim evropskim fabrikama. Tomas Šefer, izvršni direktor marke Volkswagen i šef Brand Group Core, izjavio je u nedavnom intervjuu da će sistematski koristiti proizvodnju optimizovanu za platformu u VW fabrikama. Dobar primer je porodica gradskih električnih automobila, posebno ID. Polo, ID. Cross, CUPRA Raval i Škoda Epiq.
"Platformu i softver smo razvili u Volfsburgu, dok CUPRA upravlja projektom. Proizvodimo automobile za sva tri brenda u dve fabrike u Španiji: Martorel i Pamplona. Tradicionalna projektna podela bi koštala dodatnih 600 miliona evra. Deo tog novca ulažemo u proizvode."
Izvršni direktor slavi uštede postignute u Nemačkoj, zemlji koja nije poznata po niskim troškovima rada.
"Od sporazuma postignutog s našim predstavnicima zaposlenih i sindikatom IG Metall u decembru 2024. godine, brend Volkswagen je već uspeo da smanji troškove proizvodnje u proseku za oko 30 posto u svojim fabrikama u Volfsburgu, Emdenu i Cvikauu."
"Takođe ostvarujemo dobar napredak s planiranim smanjenjem radne snage i smanjenjem troškova razvoja. Od društveno odgovornog planiranog smanjenja 35.000 radnih mesta do 2030. godine, već smo finalizovali 25.000 sporazuma o delimičnom penzionisanju i otpremninama. Moguće je razvijati i proizvoditi konkurentne automobile u Nemačkoj," zaključuje Šefer.
Emden i Cvikau trenutno proizvode samo električne automobile, dok će Volfsburg biti odgovoran za proizvodnju budućeg Volkswagen ID.Golfa i ID.Roca, koji će biti bazirani na SSP platformi. Ova arhitektura, na papiru, trebalo bi da bude mnogo jeftinija od trenutne MEB platforme, što bi grupi omogućilo razvoj pristupačnijih i profitabilnijih električnih automobila.
Pre dolaska ovih modela, koji će debitovati krajem decenije, Volkswagen će biti primoran da napravi mesta u Volfsburgu. Kako će to postići? Premeštanjem proizvodnje običnog Golfa u Meksiko, potez sličan onome koji je napravljen pre pola veka sa Bubom, koja je nastavila da se proizvodi u ovoj latinoameričkoj zemlji sve do 2003. godine.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen