
Električni automobili već neko vreme doživljavaju procvat u Francuskoj. Ovaj trend se nastavio i u novembru 2025. Uprkos ukupnoj stagnaciji automobilskog tržišta, postavljen je novi rekord: električni automobili su prvi put ostvarili tržišni udeo od veći od 26 odsto.
Prema podacima Averea (Evropskog udruženja za elektromobilnost), u novembru je novo registrovano ukupno 37.723 električnih vozila (putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila). To predstavlja povećanje od 48,5 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine. Tržište privatnih kupaca je zabeležilo posebno snažan rast: 34.533 potpuno električnih putničkih automobila registrovano je na privatne osobe, što znači da je više od jednog od četiri novoregistrovana vozila u novembru bilo isključivo električno.
Razlog velike potražnje za električnim automobilima u Francuskoj je jednostavan. Početkom 2024. godine, francuska vlada je pokrenula program lizinga električnih automobila koji subvencioniše država, namenjen osobama s niskim primanjima kojima je automobil bio potreban za posao i koje su živele najmanje 15 kilometara od svog radnog mesta. U tom programu mesečne rate su počinjale od 100 evra za mala električna vozila. Ipak, zbog neočekivano velike potražnje, s preko 50.000 zahteva - više nego dvostruko više od planiranog broja - program je obustavljen nakon manje od mesec dana, a program zavnično završava krajem 2025. godine.
Program lizinga, s obimom finansiranja od 370 miliona evra, ponovo je bio u funkciji od septembra 2025. godine. U zavisnosti od automobila i ličnih okolnosti, moguće je bilo dobiti automobil s ratom od 140 do 200 evra, s maksimalnom subvencijom od 7.000 evra po vozilu. Cilj programa je da se na puteve stavi oko 50.000 dodatnih električnih automobila, a istovremeno ojača evropska proizvodnja vozila, u skladu s ciljem vlade da značajno proširi elektromobilnost u Francuskoj.
Renault dominira na tržištu
Jedan model posebno ima koristi od vladinih subvencija u Francuskoj: Renault 5 E-Tech. Samo u novembru registrovano je 5.325 novih Renaulta 5. Inače, ovaj šarmantni francuski kompakt uživa veliku popularnost širom sveta. Fabrika Ampere Electric City u Duaiju radi punim kapacitetom i proizvela je više od 100.000 R5 E-Tech vozila za samo 15 meseci. U francuskoj statistici prodaje potpuno je bacio na kolena približne konkurente, gde ga sledi Peugeot e-208 sa znatnim zaostatkom i 2.072 prodata primerka. Na trećem mestu je Renault Scénic, koji nastavlja svoj stalan rast.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault