home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ford Focus
 
Ford prolazi kroz tihu, ali dubinsku transformaciju. Dok se javnost najčešće fokusira na promene u električnoj strategiji i stalna preispitivanja EV planova, ispod površine odvija se jednako važan zaokret, svesno povlačenje iz segmenta pristupačnih, masovnih automobila. Drugim rečima, Ford je odlučio da prestane da igra igru u kojoj, prema vlastitom priznanju, nikada nije imao prave šanse protiv Toyote i Hyundaija.

To je otvoreno priznao izvršni direktor Džim Farli u razgovoru za argentinski dnevnik La Nación. U tom intervjuu Farli je bez uobičajenog korporativnog jezika objasnio zašto su modeli poput Fieste i Focusa nestali iz ponude i zašto Ford više ne želi da se predstavlja kao proizvođač koji nudi sve, od osnovnih gradskih automobila do velikih pick-upova.

Ford Fiesta

Prema Farliju, ideja da Ford bude "proizvođač za svakoga" imala je gotovo simboličnu, istorijsku težinu. Ambicija je bila jasna - slediti duh Modela T i nuditi široko dostupne automobile. Ipak, realnost globalnog tržišta se pokazala neumoljivom. Troškovi proizvodnje jednostavno nisu bili konkurentni japanskim i korejskim proizvođačima, koji su decenijama brusili efikasnost upravo u tom segmentu, navodi Jutarnji.hr.

"Nije bila greška pokušati, ali bila je greška ustrajati", poručio je Farli, priznajući da Ford nije imao troškovnu prednost potrebnu za dugoročnu borbu u klasi jeftinijih vozila. Rezultat je bio jasan, restrukturiranje ponude i fokus na ono u čemu je Ford snažniji, ali i profitabilniji.

Poslednjih godina se to veoma konkretno vidi. S američkog tržišta nestali su Fusion, Taurus, Edge, a nedavno i Escape, dok je evropska ponuda nakon ukidanja Fieste, Focusa i Mondea osetno smanjena. Globalna prodaja je pritom osetno pala u odnosu na period između 2013. i 2017., kada je Ford godišnje isporučivao više od 6,3 miliona vozila. Danas se ta brojka stabilizovala na između 4,2 i 4,4 miliona primeraka.

Međutim, manja prodaja ne znači i slabiji rezultat. Naprotiv, Ford sada zarađuje na vozilima koja igraju na emocije, identitet i nasleđe marke. Mustang, Bronco, koji dolazi u Evropu i različite Raptor verzije pick-upova nisu zamišljeni kao racionalni izbori, već kao proizvodi koji izazivaju želju, strast i lojalnost. Upravo u tome Farli vidi budućnost marke.

Umesto da se takmiči s Toyotom Corollom i sličnim masovnim modelima, Ford se danas radije pozicionira kao proizvođač profitabilnijih vozila, čak i po cenu manjeg tržišnog udela. To je rizična, ali svesna odluka i jasan znak da se era "auta za sve" za Ford definitivno zatvara.

Izvor: Jutarnji.hr / Carscoops.com

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford



čitanja : 89



Komentari