
To je otvoreno priznao izvršni direktor Džim Farli u razgovoru za argentinski dnevnik La Nación. U tom intervjuu Farli je bez uobičajenog korporativnog jezika objasnio zašto su modeli poput Fieste i Focusa nestali iz ponude i zašto Ford više ne želi da se predstavlja kao proizvođač koji nudi sve, od osnovnih gradskih automobila do velikih pick-upova.

Prema Farliju, ideja da Ford bude "proizvođač za svakoga" imala je gotovo simboličnu, istorijsku težinu. Ambicija je bila jasna - slediti duh Modela T i nuditi široko dostupne automobile. Ipak, realnost globalnog tržišta se pokazala neumoljivom. Troškovi proizvodnje jednostavno nisu bili konkurentni japanskim i korejskim proizvođačima, koji su decenijama brusili efikasnost upravo u tom segmentu, navodi Jutarnji.hr.
"Nije bila greška pokušati, ali bila je greška ustrajati", poručio je Farli, priznajući da Ford nije imao troškovnu prednost potrebnu za dugoročnu borbu u klasi jeftinijih vozila. Rezultat je bio jasan, restrukturiranje ponude i fokus na ono u čemu je Ford snažniji, ali i profitabilniji.
Poslednjih godina se to veoma konkretno vidi. S američkog tržišta nestali su Fusion, Taurus, Edge, a nedavno i Escape, dok je evropska ponuda nakon ukidanja Fieste, Focusa i Mondea osetno smanjena. Globalna prodaja je pritom osetno pala u odnosu na period između 2013. i 2017., kada je Ford godišnje isporučivao više od 6,3 miliona vozila. Danas se ta brojka stabilizovala na između 4,2 i 4,4 miliona primeraka.
Međutim, manja prodaja ne znači i slabiji rezultat. Naprotiv, Ford sada zarađuje na vozilima koja igraju na emocije, identitet i nasleđe marke. Mustang, Bronco, koji dolazi u Evropu i različite Raptor verzije pick-upova nisu zamišljeni kao racionalni izbori, već kao proizvodi koji izazivaju želju, strast i lojalnost. Upravo u tome Farli vidi budućnost marke.
Umesto da se takmiči s Toyotom Corollom i sličnim masovnim modelima, Ford se danas radije pozicionira kao proizvođač profitabilnijih vozila, čak i po cenu manjeg tržišnog udela. To je rizična, ali svesna odluka i jasan znak da se era "auta za sve" za Ford definitivno zatvara.
Izvor: Jutarnji.hr / Carscoops.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford