home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor : www.blic.co.yu

Ova godina bi trebalo da bude revolucionarna kada je u pitanju korišćenje kiseonika kao goriva, jer bi napokon trebalo da počne proizvodnja na veliko automobila na kiseonik. U pitanju je model OneCAT kompanije „Tata motors“, najveće indijske auto-kompanije.

Uskoro kreće masovna proizvodnja automobila na kiseonik u pogonima kompanije „Tata motors“, najveće indijske auto-kompanije. Ugovor o saradnji potpisan je prošle godine, a kompanija „Tata“ u projekat ulaže 20 miliona evra. Proizvodnja modela OneCAT trebalo bi da počne tokom ove godine.
U pitanju je automobil dužine 340 centimetara, a najavljuju se dve verzije - trosed bez krova i šestosed s krovom.
Automobil će imati mogućnost da koristi i benzin kao gorivo, kako bi se autonomija vožnje povećala na 800 kilometara, uz potrošnju od samo 1,5 litara na 100 kilometara. U gradskoj vožnji, kada je pogon na kiseonik u pitanju, emisija ugljen-dioksida je nula, a kod pogona na benzin samo 30 grama po kilometru. Predviđena cena automobila iznosi 3.500 evra, odnosno 5.000 za skuplju verziju.
Automobil sa pogonom na kiseonik postoje već nekoliko godina. U pitanju je o vizionarski poduhvat bivšeg inženjera u Formuli 1, Francuza Gaja Negrea, koji je pre 18 godina osnovao kompaniju „Moteur Development International“, a 2002. stvorio prvi automobil sa pogonom na komprimovani koseonik. Motori modela MiniCAT i CityCAT su ograničeni na 25 konjskih snaga, a koriste kiseonik iz rezervoara pod pritiskom od 300 bara. Punjenje se vrši na posebnoj pumpi ili kod kuće uz pomoć električnog kompresora. Vozilo ima i električni motor koji održava pritisak, pa je i njega potrebno povremeno napuniti.



čitanja : 1276



Komentari