Šta američki novinari koriste kao test automobil? Yugo, naravno!

Zamenik glavnog urednika popularnog američkog portala o automobilima i kulturi vožnje - Jalopnik, od svojih kolega je na poklon dobio Yugo iz 1991. godine koji će koristiti na maraton testu
Zastava Yugo i Amerika uvek su imali čudnu vezu, u nekim krugovima ljubitelja automobila Yugo je bio i ostao popularan kao nekakav zabavan komunistički evropski gradski automobil. Jedan od najpopularnijih američkih portala-blogova o automobilima i njihovoj kulturi - Jalopnik, od sada će koristiti upravo jedan Yugo kao automobil za maraton testove. Maraton testovi u evropskim medijima specijalizovanim za automobile po pravilu inače traju 50.000 ili 100.000 kilometara, odnosno šest meseci ili godinu dana, a služe za procenu izdržljivosti i pouzdanosti vozila, s tim da vozila na korišćenje daju ovlašćeni zastupnici, a ponekad se kupuju.
Jalopnik je krenuo s potonjim rešenjem, jedino što su izabrali Yugo, i to iz 1991. godine s nivoom opreme GV Plus. Kupili su ga zameniku glavnog urednika Michaelu Ballabanu koji, prema sopstvenom prizanju, trenutno ne poseduje putnički automobil jer mu se u Njujorku, gde živi, to jednostavno ne isplati. Ballaban je u svom tekstu napisao da je ‘ugao upravljača čudan zbog čega ima utisak da vozi autobus, da ručna kočnica ne radi, kao i da Yugo ima začuđujuće dobro ubrzanje za automobil sa samo 67 konja’. Još kada bi Ballaban znao da je najčešća verzija na ovim prostorima imala 45 konja…
Izvor: Tportal.hr
Foto: Jalopnik.com
jalopnik je odavno prestao biti o automobilima. ovih dana glavna tema su im putin, trumpov ban protiv muslimana i naravno zasto je uber zlo (jer nije podrzao trumpov ban protiv muslimana)
@mile antena
Svi za Trampa! I automobili će promeniti budućnost ka boljem uz Trampa. Ako bude sreće, banovaće Teslu i slične šuplje priče, gluposti u vezi ekologije, a naravno da će i neke terorističke grupacije dovesti u red.
Ispraviće sve gluposti prethodnog predsednika. Ako Bog da.
Tramp je novi Regan. U doba Regana smo izvozili Yugo u Ameriku. To je bilo doba krize. Sve se ponavlja. Dobro bi blo to "iskoristiti". Mali automobili tradicionalno slabo prolaze u Americi s tim da poslednjih godina idu sve bolje i bolje. Još kada na to dodamo i činjenicu da u doba kada su veliki automobili bili glavni u Americi, Yugo se, kao malo vozilo i tada dobro prodavao. Šta bi bilo kada bi sada neko projektovao nov Yugo i stavio primamljivu cenu, sad uslovi za uspeh na američkom tržištu su još bolji, a i startno tj. carinski slobodno tržište je sada neuporedivo veće nego u doba kada je postojala bivša Jugoslavija. Sada su uslovi u svakom smislu neuporedivo bolji. Još kad bi to i država shvatila u kontekstu Zastava Automobila pa da raspiše međunarodni tender za prikupljanje ponuda za pokretanje novog modela Zastave (npr. nov Yugo za evropsko tržište). Eto to bi bio novi model. Umesto što sada nemamo nikakve koristi od Zastave, bilo bi pametnije da nađemo nekog kome bi Zastava bila ili jeftinija podmarka ili da nađemo nekog ko bi preko nas plasirao automobile bez carine pod Zastavinom značkom i domaćom proizvodnjom. Hiljadu je modela privatizacije za Zastavu, a što se tiče duga neka poverioci konvertuju dug od 330 miliona evra u kredit sa ratom isplate od milion evra mesečno puta 330 meseci, a Zastava da se proda za 1 evro uz ugovornu obavezu sa startnom proizvodnjom od 10000 automobila i plaćanjem duga od mlion evra mesečno pa ako budući vlasnik uspe godinu dana da vodi biznis dug će se smanjiti barem za 12 miliona evra, država će da zaradi milione na porezu, a i na 10000 automobila biće prometa od 50 miliona evra i 1000 radnika u fabrici (što direktno, što kod dobavljača) je bolje nego 0 radnika, 0 evra prometa, nikakba korist države na osnovu poreza, kao i dug od 330 miliona evra koji i dalje visi nad glavom te firme, kao i firma koja, ukoliko bude zaboravljena (kao što je i sada slučaj) nju niko neće kupiti ni za 20 godina s obzirom da država najverovatnije očekuje da neko plati 330 miliona evra za nešto što realno vredi 1 evro. Nek država nađe investitora koji bi barem 50 miliona evra uložio u podizanje nove fabrike i širio proizvodnju iz profita, a zauzvrat neka poverioci skockaju grejs period od npr. 5-10 godina u kojem bi kupac bio oslobođen plaćanja duga, a od tada će firma biti razvijena do te mere da će investitor moći da isplati dug u jednom plaćanju što je možda i bolje rešenje nego ono prvo bez grejs perioda sa malom mesečnom ratom puta 330 meseci. Načina za rešenje i najkomplikovanijih Zastavinih boljki postoji i to veoma prosta rešenja. Poverioci moraju proaktivno da se uključe u rešenje problema Zastava Automobila jer drugačije rešenje ne postoji u smislu ozdravljenja Zastave. Nema nšta ni od toga da država tj. poreski obveznici preuzmu teret plaćanja Zastavinog duga s obzirom da u tom slučaju najverovatnije je moguće da se možemo oprostiti od pozajmica MMF-a. Znači ono što je sada najvažnije jeste naći investitora, ponuditi mu fleksibilne uslove, a koje pritom neće uključivati dodatno veliko zaduženje. Tu se država mora dogovoriti sa velikim poveriocima (Pariski i Londonski klub) jer osim toga ne nadajmo se da ćemo prevariti velike igrače. Što pre da se nađe model rešenja za Zastavu pa da dobijemo nova radna mesta.
Od FIAT-a nema ništa jer se ide ka tom putu (ka ništa). To je "posao decenije", a kad ta (ugovorena) decenija istekne (to je za godinu dana tj. uskoro), ništa ne piše dalje, a svi znamo šta to znači. Čak i ako isti odluče se za produženje ugovora, još danas država (u dogovoru sa poveriocima podrazumeva se) treba da iznađe proaktivno rešenje za Zastava Automobile jer velikog ničega može da se napravi ponovo velika firma, ovaj put bez državnog tutorstva. To bi spasilo državu, a i stvorilo faktički novu vrednost i nova radna mesta, kao i novo sve drugo (mašine, hale itd).
@Zastava,
prestao sam da citam tvoj komentar posle izjave da se mali automobili sve bolje prodaju u americi. sta pricas ti? pa nikada se nisu prodavali gore. prosle godine u americi je prodato cak 17.6 miliona auta od cega su supermini auti (gde bi spadao i yugo) igrali ukupnu ulogu sa 125,000.
prodaja gotovo svih auta je pala jer ljudi kupuju crossovere. cak i da dodje do krize - pa danas ti nije potreban yugo da mi bilo trosio. kupis ford fusion/mondeo hybrid i opet ce trositi manje nego yugo.
nije bas da je nikakva razlika u ceni. oko $6,000. nista manja razlika u ceni nije ni izmedju recimo yarisa i camry kod toyote, a razlika u dimenzijama i snazi je jos veca
Autor B.M 06 Feb 2017, 19:27
Pa to je i pokazatelj kvaliteta 500L, kad je cenom kao 500.
NIje mi jasno šta će 500L u Americi da traži.
Fijat 500 opet ima neku namenu, i ciljne grupe, tatine ćereke, gej populaciju i sl...
To mozda kod tebe tamo, u Srbiji je cena 500L od 10.300 a 500 od 12.300. I onda imamo paradoks da Fiat 500 koji je mnogo više prodat u svetu, u Srbiji zaostaje za 500L.
@B.M,
ovde je 500 $15,000, a 500l $21,000. cene su za osnovne modele u oba slucaja. prosle godine je prodato 15.587 500 i 3.116 500l.
Eto, i čemu onde čudjenje ako ne ide prodaja u Americi?
Kad stigne tamo cena mu se duplira a za te pare se moze naći bolji auto.
Zato prave fabrike u Meksiku.
"@Zastava,
prestao sam da citam tvoj komentar posle izjave da se mali automobili sve bolje prodaju u americi. sta pricas ti? pa nikada se nisu prodavali gore. prosle godine u americi je prodato cak 17.6 miliona auta od cega su supermini auti (gde bi spadao i yugo) igrali ukupnu ulogu sa 125,000.
prodaja gotovo svih auta je pala jer ljudi kupuju crossovere. cak i da dodje do krize - pa danas ti nije potreban yugo da mi bilo trosio. kupis ford fusion/mondeo hybrid i opet ce trositi manje nego yugo.
Autor mile antena 06 Feb 2017, 17:55"
Ne znam u kojoj podkategoriji je Yugo, ali znam da su automobili iz tkzv. Small kategorije u SAD-u zabeležili brojku od 186.128 automobila i to je samo za 1 mesec i to najgori u godini kada je u pitanju prodaja automobila (januar).