home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
SARD MC8-R

Ovaj supersportski automobil je proizveden u jednom jedinom primerku, što ga čini trenutno najvećim i najpoželjnijim automobilskim raritetom.

Ukoliko ste prepoznali automobil, a niste pasionirani ljubitelj jedne japanske marke, definitivno spadate u red boljih poznavalaca autoindustrije. Iako ovaj auto ne dolazi iz Ferrarija, Paganija ili Porschea, radi se o najbrutalnijem automobilu kojeg je 1990-ih dao Japan. A priča ide ovako.

SARD MC8-R

Da bi bolid mogao da učestvuje na trci 24 sata Le Mana, morao je da bude proizveden bar jedan drumski primerak. Toyota je tako odlučila da stigne u Le Man sa zaista impresivnim automobilom. Ime mu je SARD MC8-R, ili duže Sigma Advanced Racing Development, a takmičio se ne baš uspešno u Le Manu. Sigma je 1990-ih radila s Toyotom, pa ne čudi što je MC8-R u stvari bio detaljno prerađena serijska Toyota.

SARD MC8-R

Najjednostavnije rečeno, SARD MC8 je bio 40 cm đuža i 20 cm šira verzija Toyote MR2. Pritom zaboravite na sve što ste pre slušali o Toyoti, jer je ispod poklopca ugrađen 4.0 V8 twin turbo motor sa preko 600KS. Dovoljno da odmeri snage s Ferrarijem F40, McLarenom F1 ili domaćim Nissanom Skyline GTR i Hondom NSX, svima u specijalnoj GT1 verziji. Nažalost, automobil je od svih bio osetno lošiji, jednom se nije kvalifikovao, a drugi put se zapalio. Posramljen ili ne, nestao je i drumski primerak.

Sve do 2015. godine nije se znalo gde je završio jedan jedini drumski primerak, a onda je osvanuo u prodaji. Sada je očigledno opet na putu ali previše vredan da bi se vozio.

Izvor: Index.hr



čitanja : 1297



Komentari