home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Lego crash test

Porsche 911 ubrzava, nakon nekoliko sekundi naleće na parkirani Bugatti Chiron. Usledio je strahovit sudar. Lego kocke lete kroz salu za testiranje tehničkog centra ADAC-a u Lanndsbergu. Eksperiment je uspeo, automobili Lego su uništeni.

Nakon dve godine ADAC je u saradnji s tehničkim časopisom c't ponovo izveo crash test Lego automobila. Akteri su ovoga puta bili Porsche 911 GT3 RS i Bugatti Chiron.

Crast test Lego automobila nije sproveden samo zbog malo zabave. Naime, čak i ovakve simulacije mogu da se koriste za izvlačenje vrednih zaključaka za razvoj vozila, pogotovo kada se rezultati uporede sa stvarnim udesom.

Upravo to je učinjeno u ovom sudaru Lego automobila: Kompjuter je predvideo kolika će biti šteta na oba vozila, što nakon detaljne analize sa stvarnom štetom može da doradi programe i na kraju donese više bezbednosti.

Pokretač eksperimenta je bio informatički i tehnološki časopis c't. Stručnjaci informatičke firme Dynamore su napravili softverski program unevši veličinu, težinu i lokaciju svih Lego kockica instaliranih u dva automobila.

U Kompjuterskom centru u Štutgartu je rezultat projektovan u takozvanu "pećinu", prostor u obliku kocke čiji zidovi su omogućili 3D simulaciju udesa.

Lego crash test

Pripreme za stvarni test u ADAC tehničkom centru Landsberg su bile toliko složene kao i test "velikih" automobile. Osam kamera - svaka snima do 1000 kadrova u sekundi – trebalo su da zabeleže kako Lego-Porsche naleće na Lego Bugatti. Oba vozila za sudar su imala ID oznake, a 300 halogenih sijalica od 1000 Watti obezbeđivale su potrebnu ekspoziciju slika velike brzine.

Tada je sproveden test: Porsche se zabio brzinom od 60 km/h u B-stub Bugattija u stanju mirovanja: Strahovit sudar, stotine delova lete unaokolo - Bugatti je potpuno slomljen na dva dela, putnički prostor Porschea uništen. Lutke vozača su ukopane ispod plastičnih čestica, vozači verovatno ne bi preživeli sudar.

Rezultat je spektakularan i iznenađujući za IT stručnjake: Šteta je mnogo veća nego što je kompjuterska simulacija predvidela.

"Simulacije u razvojnom procesu su apsolutno važne jer štede resurse, ali poređenje pokazuje da je stvarna štete mnogo veća nego što je predviđeno u simulaciji. Zato je pravi sudar neophodan", rekao je Andreas Rigling, u ADAC-u zadužen za bezbednost vozila.

Izvor: Radiosarajevo.ba

Foto: ADAC



čitanja : 936



Komentari