home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ford Escort Cosworth

Do danas nije potpuno jasno ko je šta u stvari odradio na kultnom Ford Escortu RS Cosworth.

Zna se da je glavni dizajner eksterijera bio Stephen Harper, dok ga Ian Callum naziva svojim prvim većim dizajnom, dodajući da ga je stvorio uz pomoć kolege Petera Horburyja. Kako piše Jutarnji.hr, ono što je sigurno jeste da je Cosworthovo kultno zadnje krilo stiglo iz glave još jednog dizajnera - Franka Stephensona koji je Fordov drumski automobil zamislio kao aerodinamični projekat iz snova.

Štaviše, Fordova reli mašina je inicijalno trebalo da ima trodelno zadnje krilo inspirisano triplanom iz 1. svetskog rata čuvenog pilota Manfreda von Richthofena poznatijeg pod nadimkom Crveni baron. To je bilo nešto što svet automobilskog dizajna nikad nije doživeo.

Aerodinamička ispitivanja su potvrdila da je Stephenson s trostrukim krilom na pravom putu. Ali, budući da je Escort Cosworth bio veoma skup za proizvodnju, finansijsko odeljenje je odlučilo da smanji troškove štedeći na nekoliko detalja karoserije te pojednostavljivanjem trostrukog zadnjeg "krila" na dvostruko.

Tako da kada su se Fordovi "rezači troškova" uhvatili posla, mladog Franka Stephensona više niko nije ništa pitao.

Ford Escort Cosworth

Zanimljivo, kupci koji nisu želeli dvostruko krilo već jednostavniji, manje upadljiv Cossie, mogli su da "bez doplate" da dobiju verziju samo s manjim spojlerom na zadnjem poklopcu.

Ipak i sa samo dva "krila"" Ford Escort RS Cosworth je dobio dovoljno "downforcea" za deset WRC pobeda, a od 1992. do početka 1996. godine s traka je sišlo 7.145 drumskih primeraka.

U YouTube videu Frank Stephenson objašnjava kako je zamislio trokrilno krilo Escorta Coswortha još 1989. godine...

Izvor: Jutarnji.hr



čitanja : 1288



Komentari