Zašto je korporativna boja Honde crvena

Zašto je Honda uopšte izabrala crvenu boju? Ovaj članak otkriva odgovor kroz priču o prvom sportskom automobilu u Japanu koji je bio crvene boje i kroz razvoj proizvoda obojenih u upečatljivu crvenu.
Crveni i beli automobili nekada nisu bili dozvoljeni u Japanu.
Kako je Honda uticala da se ova regulativa promeni?
Danas su crveni i beli automobili svuda u Japanu. Ali, da li ste znali da je nekada bilo zakonski zabranjeno prodavati automobile u tim bojama na domaćem tržištu?
Honda je tokom 1960-ih preduzela korake kako bi promenila ovu regulativu. Hajde da pogledamo kako je to postignuto, od trenutka kada je kompanija ušla u automobilsku industriju.

Kako je rođen prvi crveni automobil u Japanu
Honda je bila vođena strašću za crvenom bojom
U fazi razvoja modela SPORTS 360, dizajner je koristio narandžasto-crvenu boju kako bi vozilo učinio vizuelno upadljivijim. Soichiro Honda je to primetio i pohvalio. Rekao je: „Crvena je odlična! Idemo s tim.“
Međutim, u to vreme je japanski zakon zabranjivao upotrebu crvene boje na vozilima. Smatralo se da crvena može biti pomešana s vozilima hitnih službi kao što su vatrogasna kola ili ambulantna vozila. Stoga je korišćenje crvene bilo ograničeno.
Soichiro Honda nije prihvatio ovo. Objavio je članak u novinama u kojem je kritikovao regulativu:
„Crvena je osnovna boja u dizajnu. Kako zakon može da zabranjuje njeno korišćenje? Ne mogu da zamislim naprednu naciju koja sprečava kreativnu slobodu na ovaj način.“
Takođe, zaduženi član Honde je više puta odlazio u Ministarstvo transporta da pregovara. Konačno, upotreba crvene je odobrena - i tako je rođen prvi crveni automobil u Japanu.
Crveni automobil koji je izazvao senzaciju
Honda S500 - automobil koji je otvorio novo poglavlje
Iako SPORTS 360 nije ušao u masovnu proizvodnju, S500, veći sportski automobil koji je razvijan paralelno, lansiran je i izazvao ogromnu pažnju. Pre nego što je automobil zvanično predstavljen, u dnevnim novinama je sprovedena promotivna kampanja pod nazivom „Pogodi cenu“. Više od 5 miliona ljudi je učestvovalo - i to u vreme kada je populacija Japana bila znatno manja nego danas.
Proizvodni kapacitet Honde tada nije bio dovoljan za automobile, pa je proizvodnja počela korišćenjem opreme iz fabrike motocikala. I pored toga, Honda je zakoračila u svet automobilske proizvodnje.
U to vreme je postojao nacionalni plan konsolidacije industrije koji je predviđao da Honda odustane od pravljenja automobila. Iako plan nije bio usvojen, izazov koji je Honda tada preuzela ostavio je dubok trag - tehnologije i duh koji su tom prilikom nastali i danas žive.

„Honda uragan“ rođen u svetlocrvenoj boji
Uspeh crvene i u vanautomobilskoj industriji
Honda ne pravi samo motocikle i automobile, već i motore i radne mašine poput freza, agregata, snežnih čistača i kosilica. Mnogi od tih proizvoda takođe su obojeni u crveno.
Zašto?
Godine 1952, Honda je predstavila „Cub Type F“, mali motor koji se mogao montirati na bicikl. Slogan kampanje je bio:
„Beli rezervoar, crveni motor.“
Zahvaljujući kompaktnom dizajnu i dopadljivom izgledu, proizvod je stekao popularnost. Ljudi su počeli da vezuju crvenu boju za Honda motore.
Iako ne postoji zvanična dokumentacija, veruje se da je ova reputacija doprinela da i prva Honda freza - model F150 - bude proizvedena u crvenoj boji. Bila je inovativna i prilagođena krajnjem korisniku. Usled ogromnog uspeha, prozvana je „Honda uragan“, a crvena boja je postala vizuelni identitet Honda freza.
Honda Red - simbol identiteta i pouzdanosti
Godine 2001, Honda je formalno usvojila crvenu kao svoju korporativnu boju - nazvanu „Honda Red“.
Pored snažne asocijacije na motocikle, automobile i sport, ova boja nosi u sebi:
kvalitet,
tehničku snagu,
energiju i
posvećenost pouzdanosti.
U boji Honda Red utkane su vrednosti koje je utemeljio Soichiro Honda, vrednosti koje kompanija nastavlja da prenosi kroz sve svoje proizvode.
Izvor: Honda