Luksuzna divizija Toyote, Lexus, od sledece godine uvodi oznaku F ( kao fast ) za svoje najsnaznije ( high performance cars) modele, koji bi trebalo da konkurisu AMG i M verzijama automobila iz Mercedesa odnosno BMW-a. Prvi Lexus sa tom novom znackom bice "M3 killer" IS-F sa V8 motorom i 425KS. Kasnije oznakom ce se hvaliti i modeli GS i buduca coupe varijanta modela IS. Na slici je moguci izgled znacke F serije.
Daihatsu Altis
Na slici nije Toyota Camry ( verzija za SAD) iako tako izgleda. Buduci da je Toyota 100% vlasnik Daihatsua ovakve stvari ne treba da cude odnosno pojava da se Toyotini modeli prodaju i pod znackom Daihatsua. Osim znaka i imena drugih razlika nema. Ovaj model prodavace se samo u Japanu a cena mu ipak nece biti nimalo manja od Toyote Camry.
Nemacki Wimmer rennsporttechnick najavljuje dosad mozda i najbolju preradu novog Audija S3. Umesto serijskih 265KS iz 2,0 TFSI motora navodi se da je izvukao ni manje ni vise vec svih 408KS i 540Nm umesto serijskih 350Nm. Fabricki S3 ubrzava od 0 do 100km/h za 5,7 sekundi dok za sada (nazalost!) performanse ovog Audija S3 nisu poznate. Na slici serijski Audi S3.
Glasine da VW prodaje svoju spansku cerka-firmu Seat su potpuno neistinite, saopsteno je iz VW-a. Tu pricu je pokrenuo nemacki casopis Automobilwoche pozivajuci se na izvore unutar VW-a i potkrepljujuci pricu nedavnom odlukom VW-a da novi mali Audi A1 ne proizvodi u Spaniji vec u Briselu, gde VW takodje ima svoju fabriku.
Zadatak, odnosno misija ovog automobila je jasna i vidi se vec i iz imena. Treba da postigne maksimalnu brzinu daleko vecu od 400km/h (otuda ono Plus) i time postane najbrzi auto legalno registrovan za voznju po putevima te time sa trona skine Bugatti Veyron. Na autu zasnovanom na Porscheu 997 i predstavljenom na tuning salonu u Essenu, zajednicki su radile 3 firme : H&R, Alzen motorsport i RS tuning. H&R je bio odgovoran za ogibljenje i njegov setup, RS tuning je preradio motor dok je Alzen doradio karoseriju i aerodinamiku. Alzen je spustio krov za dodatnih 75mm a tzv. A stubove je zakrivio za dodatnih 5,5 stepeni. Na automobil je ugradjeno mnogo aerodinamickih dodataka ispitanih u vazdusnom tunelu ukljucujuci i zadnji spojler, koji menja svoj polozaj u zavisnosyi od brzine. Spolja su jos primetne i atraktivne BBS alu felne od 18 inca. Motoru sa 6 cilindara je povecana zapremina sa 3,6 na 3,8 litara, promenjena komora za sagorevanje, nove su glave cilindara sa vecim ventilima, povecan interkuler i turbo punjac. Tako sada motor raspolaze sa snagom od 776KW(1054KS) i 1030 Nm. Naravno da su uz to pojacane i kocnice, doradjen je i menjac sa 6 stepeni i izduvni sistem. Auto ce pokusati da obori svetski rekord za legalno registrovana putnicka vozila na stazi Nardo u Italiji u prvoj polovini naredne godine.
Zagato Lancia Aprilia sport
Koristeci tehnologiju 21. veka dizajnerski studio Zagato oziveo je ovaj automobil iz 1938. godine. Posto Lancia ove godine slavi 100 postojanja i zeleci istovremeno da obelezi visedecenijsku uspesnu saradnju Lancie i studija Zagato, vlasnik Andrea Zagato je resio da na osnovu samo 2 blede fotografije ( posto je originalni automobil odavno unisten) napravi istovrsnu kopiju ovog slavnog modela iz 20. veka dizajniranog od strane Uga Zagata, Andreinog dede. Za to je bila potrebna u ovom trenutku najmodernija tehnologija ali rezultat ce biti vidljiv na salonu u Bolonji za neki dan. Karoserija ce biti kao i na originalu napravljena rucno
Model S2000 se mozda blizi kraju svoje serijske proizvodnje ali u Hondi su pre toga napravili jos jednu specijalnu verziju tog modela sa imenom RJ, koja je inspirisana F1 tj. Hondinim ucescem u tom sportu. Zato su i vozaci Honda F1 tima Jenson Button i Rubens Barrichello iskorisceni za reklamu ove limitirane verzije, koja ce biti proizvedena u samo 50 primeraka i prodavana samo u Spaniji, Italiji i Francuskoj. Spolja se auto odlikuje posebnom perla belom bojom a iznutra je zastitni znak cele serije crna ili crvena koza.
U prosli petak u Rusiji je pocela proizvodnja Fijatovog modela Albea u fabrici Severstalavto u Tatarstanu. Ovo je konkretizacija potpisanog licencnog sporazuma izmedju Severstalavta i Fiata krajem 2005. godine. Auto ce u pocetku prodavati 35 dilera dok se do kraja 2007. ocekuje porast njihovog broja na 60. Pocetkom januara naredne godine pocinje proizvodnja i modela Doblo, u novembru Ducata i do kraja te 2007. godine se jos planira pocetak proizvodnje i Linee Kada se postignu puni kapaciteti iz fabrike ce godisnje izlaziti 175000 Fiata.
Na proveri bezbednosti, koju vrsi evropska agencija EuroNCAP udarom automobila u prepreku brzinom 64km/h, Hyundai Sonata zasluzila je 27 boda odnosno 4 zvezdice za bezbednost putnika od mogucih 5. Iako izgleda dovoljno, evropski konkurenti iz te klase imaju po 5 zvezdica i npr. Peugeot 407, Renault Laguna i VW Passat imaju po 34 boda za bezbednost a Citroen C5 cak 36 bodova.
Objavili smo vec jednu zvanicnu tzv. teaser sliku novog Cayenna za 2007. ali na njoj se nije bogzna sta mnogo videlo od novog modela ali evo ekskluzivno konacno i prvih zvanicnih slika, koje u potpunosti otkrivaju izgled obnovljenog Cayenna. Ne radi se o potpuno novom automobilu vec o detaljno redizajniranoj verziji aktuelnog Cayenna sa velikim promenama ispod koze. Izgled je sada agresivniji i daleko vise pristaje pravom Porscheu a to se pre svega odnosi na promenjeni izgled svetala, maske, haube, prednjeg branika sa vecim otvorima za vazduh i svetlima za vazduh kao i nove tockove i krovne nosace. Pozadi je nemcima ponestalo inspiracije pa se promene svode na doteranu grafiku zadnjih svetala i robusnije branike. Vece se razlike kriju pod karoserijom i to kod motora. Osnovni motor je sada 3,6 litarski sa 290KS umesto 3,2 V6 i 250KS. Razvija 227km/h uz ubrzanje do stotke za 8,1 sekundu sto je citavu sekundu bolje nego ranije. Sledi verzija Cayenne S sa motorom 4,8 V8 sa 385 KS umesto 4,5 litarskog sa 340KS i 500Nm umesto 420Nm. Top brzina ove verzije je 252km/h. Turbo varijanta raspolaze sa 500KS (pre 450) i 700Nm umesto 620Nm. Maksimalna brzina je skocila sa 266 na 275km/h a ubrzanje sa 5,2 na 5,1 sekundu. Sledice jos varijanta Turbo S sa 521KS. Ono sto je interesantno da se Porsche hvali smanjenjem potrosnje za 10% pa tako Cayenne S umesto 15,8 sada guta 14,1 litrara goriva na 100km puta. Svetska premijera bice pocetkom januara 2007.godine na salonu u Detroitu a evropska u martu na salonu u Zenevi. Cene u Nemackoj od 51735 eura za bazni model do 108617 eura za Turbo. U cenu je ukljucen i nemacki porez od 19%.
Zastava 10 i na plin
Zastava od nedavno potencijalnim kupcima svog najnovijeg modela Z10 nudi mogucnost ugradnje uredjaja za pogon na tecni naftni gas(TNG). Samim tim ne gubi se garancija na vozilo, koja iznosi 2 godine. Upravo toliko iznosi i garancija na plinski uredjaj italijanske firme Landirenko, koji se ugradjuje u ovlascenim servisima Zastave u Beogradu, Kragujevcu, Sevojnu i Somboru. Za ugradnju uredjaja sa toroidnom bocom od 40 litara placa se 950 eura pri cemu se dobija i atest.
Salon u LA-u je bio vazan i za Hyundai, za koga je trziste SAD-a od ogromnog znacaja. I zbog toga i zbog ogromnog broja zanimljivih automobila na salonu, u Hyundaiju su nasli nacin kako da privuku paznju posetilaca ( jos vaznije potencijanih kupaca! ) zanimljivo ofarbanim modelom Tiburon, koji je kod nas u Evropi poznat prosto kao-Coupe. Slike dovoljno govore same za sebe.
Audi A5
Tokom prezentacije Audija TT Roadster na salonu u Los Angelesu, o cemo smo vec pisali, iz Audija je potvrdjeno da se se novi A5 coupe pojaviti na salonu u Zenevi marta 2007.godine. Auto ce predstavljati coupe varijantu novog A4 modela pa ce i biti napravljen na njegovoj platformi na kojoj ce kasnije, najverovatnije 2008., biti spreman i manji SUV sa imenom Q5. Iste 2008. godine ocekuje se i cabrio varijanta novog A5. Na slikama vidite moguc izgled coupe i cabrio varijante. Crtezi su preuzeti od nemackog Autobilda.
Osim Fusiona Calero, Ford na salonu u Essenu nudi i Fiestu u blagom off-road look-u sa dodatkom u imenu Cross. Valjda da ne zaostane za VW-om, Hyundaijem i Citroenom, koji su sa CrossPolom, Getzom Cross i C3 XTR vec ponudili kupcima proterenski opremljene male modele i Ford ce svoju Fiestu Cross prodavati vec od pocetka naredne godine. Uz dodatne jace branike sa aluminijumskim umecima, plasticnom zastitom donjih delova vrata i blatobrana, svetlima za maglu i hromiranim retrovizorima izgleda dovoljno privlacno, da se svidi kupcima, kojima ustvari i ne treba terensko vozilo ali vole atraktivniji izgled sa kojim ce se njihov auto razlikovati od mase obicnih konfekcijskih automobila, kakve imaju prve komsije. Cena celokupnog estetskog paketa iznosi 1900 eura u EU, dok se za alu felne od 17 inca trazi doplata od 215 eura po komadu.