home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Na internetu su se pojavile slike novog Jaguarovog koncepta XF spremnog za salon u Detroitu a ciju smo teaser sliku objavili pre nekoliko dana. Na toj se slici video samo manji delic ovog Jaguara a sada, zahvaljujuci jednom americkom auto magazinu, mozemo da vidimo kako auto izgleda u celosti. Kao sto se i pretpostavljalo XF predstavlja neku vrstu coupe-limuzine u stilu Mercedesa CLS i sa svojim drskim i agresivnim izgledom nagovestava (konacni) raskid ove britanske marke sa prilicno bledim i dosadnim dizajnom S-type koga ce serijska varijanta ovog XF-a najverovatnije da zameni. Sam izgled lici na Aston Martin V8 Vantage posebno od pozadi a sa strane i na Aston Martinov Rapide, takodje auto u formi coupe-limuzine. Ako sa strane i pozadi i lici na pomenute modele, napred ga nova i povelika maska odvaja od konkurencije i pokazuje samouverenost Jaguarovog rukovodstva tj. Forda u svetliju buducnost. Zanimljivo su resene i kvake na vratima u stilu Alfe 156 i 147, jer su osim na zadnjim i na prednjim vratima uradjene u istom fazonu. Ipak za vise detalja moramo da sacekamo premijeru ove studije zakazane za 3.1. naredne godine.





Pored popusta i poklona za Peugeote, Opele, Jeepove, Honde, Mitsubishije, Fordove, Mazde, Hyundai-e, o kojima smo pisali, i drugi domaci zastupnici i prodavci odobravaju prigodne novogodisnje popuste i poklone za kupovinu novih vozila. Idemo redom. Prvo Renault koji do kraja godine odobrava sledece popuste : 700 eura na Twingo, za Clio III, Modus i Thaliju po 1000 eura, za Kangoo i Clio II 1200 eura, Megane i Scenic su jevtiniji za 1500 a Laguna i Vel Satis za svih 2000 eura. Slede popusti iz Nissana takodje do 31.12. i to 300 eura za Micru, 500 za Note, 1230 za almeru, 1551 za X-trail, 1825 za Primeru, 2000 eura za Patrol, Navaru, Pathfinder i 350Z i 2500 eura za Murano.     
Porsche SCG do 31.12. za kupce modela Polo, Golf, Jetta i Passat i modele Seata, ciji je zastupnik takodje Porsche SCG, daruje poklone u vrednosti 500 eura u vidu zimskih guma, alu felni, krovnih nosaca ili uredjaja za navigaciju. To nije sve. Za dostavne modele Caddy i T5 do kraja godine vaze popusti od 2 % plus 3 % bonusa koji daje Porsche leasing za kupovinu na rate. Tako npr. T5 Transporter sa zapreminom tovarnog prostora od 5,8 kubika i nosivoscu od 1200 kg sa bogatom opremom staje 19217 eura sa carinom. Sada i ponuda iz Audija tacnije ponuda Porsche-a Beograd Ada. Do kraja godine, za ogranicen kontigent sa lagera, za modele A3, A3 Sportback i A4, vazi povoljni uslovi kupovine na lizing bez placanja kamate ! Tacnije svaki kupac ovih modela preko Porsche leasinga bice oslobodjen placanja kamate u periodu otplate koji traje 24 meseca uz ucesce od 35%. Porsche leasing kupce modela Audi A6 i Q7 oslobadja placanja administrativnih troskova za odobravanje kredita.            
A sad malo o Toyotinoj ponudi koja traje vec neko vreme. Ne radi se o popustima na automobile jer Toyota njih veoma retko odobrava ali do 29. decembra svi vlasnici Toyotinih vozila imaju mogucnost besplatnog pregleda u nekom od Toyotinih servisa a novi potencijalni kupci Toyote do istog datuma mogu prilikom kupovine neke Toyote dobiti popust na dodatnu opremu u proseku za 45%. Ta oprema moze biti navigacioni uredjaj, kompleti tockova sa zimskom gumama, nosaci za skije, bluetooth sistemi, predgrejac za motor, cija je funkcija da zagreje auto pre nego sto se u njega i udje i sl. 
Red je da pomenemo i nesto jevtinije automobile. Prvo o Ladi 1118 (Kalina) koja u firmi Manik iz Beograda (tel. 011/2084 300) umesto redovnih 8790 kosta 8490 eura, a Niva umesto 8400 sada zapada 8190 eura. Kia auto Beograd (tel. 011/316 69 04) prodavac korejske Kie, po povolnijim cenama nudi modele ove marke ali samo do kraja godine pa tako npr. najjevtiniji Rio kosta 9990 eura. I na kraju nasa Zastava nudi za novu Zastavu 10 specijalni praznicni popust do 29. decembra. Nekoliko korisnih telefona : za AKZ Vozdovac 011/2473 932 i ZP   Beograd 011/2754 163.  



Toyota Blade i zvanicno

21 Dec 2006 - 22:50 Noviteti Link

Toyota je u Japanu i zvanicno promovisala novi model Blade, koji smo vec najavili. Kao sto smo pisali radi se o sportskoj verziji Aurisa sa nekoliko dizajnerskih promena radi odvajanja od brata blizanca u vidu branika, maske i svetala, koja su napred xenon a pozadi LED. Promena ima i u doteranijoj unutrasnjosti sa koznim sedistima uz serijske dodatke kao sto su smart-entry kartica i dugme za start motora. Ali ono sto ce stvarno odvajati Blade od Aurisa jesu motori i ostala mehanika. Kako je Blade namenjen sportski nastrojenim vozacima kompaktnih automobila, za pocetak ce se ugradjivati V6 motor zapremine 2,4 litra (2362 ccm) sa 123Kw(167KS) pri 6000 obr/min i 240Nm u kombinaciji sa 7-stepenom sekvencijalnom CVT transmisijom. Kasnije bi trebao da se ugradjuje i potentniji V6 motor sa svih 280KS ali to na danasnjoj promociji nije potvrdjeno. Za poredjenje Auris ima u ponudi benzinske motore od 1,4 i 1,6 litara sa 97 odnosno 122KS. Takodje, vec predstavljeni Auris je kraci za 40 mm nego Blade, cije su dimenzije DxSxV 4260mm x 1760mm x 1515mm a medjuosovinsko rastojanje je isto za oba modela-2600mm. U odnosu na Auris, Blade ima povecane kocnice i doterano sportsko ogibljenje, koje doprinosi upravljivosti vozila. Serijski se u Blade ugradjuju i sledeci bezbednosni sistemi : ABS, EBD, BAS, VSC (elektronska kontrola stabilnosti) i TCR ( protiv proklizavanja pogonskih tockova). Sve to uz frontalne i bocne vazdusne jastuke i vazdusne zavese, kao i vec odomaceno kod Toyote, airbeg i za kolena vozaca. Kada i da li ce ikada ovaj Aurisov luksuzniji dvojnik stici u Evropu jos nije saopsteno.



BMW M3 sedan

21 Dec 2006 - 22:48 Top secret Link

Evo nove slike buduceg M3 modela iz BMW-a ali posle coupe i CC verzija malo o sedan verziji. Sedan? Da! Iako prednji deo BMW-a E90 u M3 varijanti izgleda kao coupe E92 to je ipak sedan i ustvari najveca dizajnerska fora na ovom automobilu.Dakle ili su u fabrici resili da zbune paparace ili stvarno BMW planira da M3 sedan dobije svetla i bubrege sa Coupe verzije i time se distancira od obicnih limuzinskih verzija E90. Insajderi cute ili nemaju nista novo pa tako nista novog ni oko mehanike. Dodali smo i sliku coupea BMW E92 u M3 varijanti koji je takodje skoro potpuno nemaskiran ulovljen prethodnih dana. 

 



Ukoliko vam je zapeo za oko neki od Mazdinih modela, obradovace vas da se Mazdini modeli do 31. decembra nude po povoljnijim cenama u okviru kampanje Best of Mazda 2006. Mazda3 i Mazda5 imaju za 700 eura nize cene a veci model Mazda6 treba paltiti manje za svih 1000 eura. Treba reci da sledeci Mazdini dileri po Srbiji ( AC Auto iz Zemuna, Profil internacional iz Beograda i Grand M iz Novog Sada) vam pre kupovine nude i probne voznje test vozilima da se lakse odlucite za kupovinu. Na slici Mazda5.



Donkervoort D8 GT coupe

21 Dec 2006 - 15:56 Noviteti Link

Mali ali poznati holandski proizvodjac sportskih automobila Donkervoort, ciji modeli slede Lotusov stil gradnje automobila (mala tezina i poprilicno snage uz neograniceno uzivanje u voznji bez "nepotrebne" elektronike) najavljuje novu GT coupe verziju svog modela D8 ( inace roadster ) za salon u Zenevi marta naredne godine. Novi GT koristi istu sasiju kao i postojeci D8 ali je ipak za 30 centimetara duzi ( duzina 3,71 metara) i samo 20kg tezi od otvorene verzije (tezina mu iznosi 650kg). Donkervoort ce u GT ugradjivati audijev 1,8 litarski turbo motor, koji ce razvijati 180, 210 i 270KS zavisno od varijante GT-a. Maksimalna brzina iznosi 250 km/h. U Donkervoortu najavljuju proizvodnju samo do 50 primeraka godisnje po za sada nepoznatoj ceni.                                             



Dva dogadjaja su se bas lepo poklopila. Upravo je prestala proizvodnja prilicno neuspesnog  Stila, predstavljenog jos pocetkom 2001. godine sa ciljem da zameni dvojac Bravo/Brava, a juce je Fiat lansirao novi blog na internetu :  http://www.quellichebravo.it, kojim najavljuje naslednika Stila sa novim/starim imenom Bravo sa nadom bolje prodaje novog modela. Na ovaj origanalni nacin mozete po prvi put videti skice, crteze, procitati anegdote ljudi koji su dizajnirali, razvijali i napravili novi Bravo, recju Fiat po prvi put otvara svoja vrata na ovaj nacin svojim fanovima i onima koje se interesuju za Bravo. Sajt, koji se namerno pojavio bas na vreme pred zvanicnu prezentaciju Bravo-a 29. janura naredne godine, osim slika i crteza, sadrzace i intervjue, video priloge o projektu i ljudima, koji su stavarali Bravo proteklih 18 meseci sa opcijom da posetioci iznesu svoje misljenje i komentare.



U Chryslerovoj fabrici Belvidere otpocela je produkcija najnovijeg modela Jeepa, modela Patriot, koji predstavlja deseti potpuno novi model Chrysler grupacije ove godine. Pre Patriota u ovoj fabrici je januara 2006. otpocela produkcija Dodgea Caliber i u maju ove godine i Jeepa Compass. Na slici prvi Patriot silazi sa trake kao model za 2007.godinu. 



Prvi primerak supersportskog automobila Mosler MT900s legalno registrovan za obicne puteve, bice isporucen nikom drugom do Georgu Lucasu, tvorcu filmskog serijala Star Wars. I bas kako prilici, primerak za Lucasa bice u crnoj Black Vader boji i sa serijskom brojem 003 buduci da prva 2 prethodno proizvedena primerka nisu na prodaju vec se koriste za testiranja u fabrici. Auto inace raspolaze sa motorom snage 435KS i ubrzanjem do 60 milja na sat (96km/h) za 3,1 sekundu.



Toyota Blade

21 Dec 2006 - 00:36 Noviteti Link

Toyota ce vec za neki dan, prvo u Japanu a posle mozda i u Evropi, predstaviti novi model Blade, koji je ustvari sportska verzija novog Aurisa. Osim nekih estetskih izmena, koji ga odvajaju od pomenutog brata blizanca, ono najvaznije se krije ispod prednje haube najjace verzije Blade-a. A to je V6 motor sa svih 280KS (!) sto ga cini najjacim kompaktnim modelom na trzistu, jacim i od Audija S3 i BMW-a 130i, koji imaju po 265KS. Treba reci da ce biti i slabijih motora za Blade ali zasad nije poznata paleta agregata koji ce se, pored ovog V6, jos ugradjivati u ovaj model. Spolja se primecuje agresivniji dizajn narocito vise izbaceni prednji branici sa vecim otvorima za vazduh, malo konzervativnija hromirana maska, veci tockovi sa novim felnama i pozadi, prozirno bela svetla. Vise detalja uskoro posle prezentacije.



Mercedes GLK i SL

21 Dec 2006 - 00:34 Top secret Link

Nemacki Autobild je objavio nove crteze moguceg izgleda nove GLK klase, Mercedesovog manjeg terenca za 2008.godinu i novog modela SL takodje za 2008. Kao sto se vidi GLK lici na veci model GL odnosno GLK ce predstavljati njegovu manju kopiju. Mercedesov buduci konkurent BMW-u X3 i Land Roveru Freelanderu proizvodice se u Bremenu, a  najverovatnije ce koristiti platformu buduce C klase. Godina 2008. koja se pominje kao pocetak prodaje odnosi se na Evropu dok ce se GLK u SAD-u pojaviti tokom 2009.godine. Sto se SL-a tice nekih konkretnijih informacija nema sem crteza na kome ovaj dvosed, iskreno, izgleda previse grubo za jednog sportistu odnosno izgleda kao da mu je nakalemljena, za njega prevelika, maska sa malopre pomenutog velikog terenca GL. Nadajmo se da ce auto u stvarnosti ipak odlikovati elegantniji dizajn kao i dosad.



G-Power G5

21 Dec 2006 - 00:32 Tuning Link

Iza ovog imena krije se zapravo BMW 535 Touring ali u dizel verziji doradjen kod firme G-Power, koja ima 20 godina iskustva u preradama bavarskih automobila. Dakle, BMW 535d sada sa 235Kw(320KS) i 680Nm umesto serijskih 200Kw(272KS) i 560Nm. Tu je i sportski podeseno ogibljenje, koje je, usput receno, spusteno za dodatnih 25 mm pa auto sa punim aerodinamickim kitom sada izgleda kao prilepljen za zemlju. Bez novih tockova se ne moze pa su sada montirani ovi od 20 inca sa gumama 245/30 ZR20 napred i 285/25 ZR20 nazad. I sta donosi skoro 50 dodatnih konja? Npr. maksimalnu brzinu od 270km/h. Ne treba zaboraviti ni upotrebu karbona iznutra na centralnoj konzoli, volanu i oplatama vrata.  



U Zastavi je potvrdjeno da je obezbedjen novac za transfer Fiatove opreme za sklapanje Punta, koja treba da stigne u Kragujevac do 10.januara sledece godine. Ako sve bude po planu, Zastava ce poceti sa proizvodnjom Punta odnosno Zastave 10, vec u junu naredne godine. Sama Zastava je prodajom nekih svojih preduzeca obezbedila oko 4,5 miliona eura za ovu opremu koju ce dobiti od italijanske firme Komau, zaduzene za transfer Fiatove opreme. Robotizovana linija za punktovanje sasije treba da stigne u Srbiju do kraja januara sledeceg meseca. Opremu ce do maja meseca u Zastavi zajednicki montirati italijanski i domaci strucnjaci s tim sto ce se istovremeno izvrsiti i modernizacija montazne trake sa koje ce silaziti Desetka. Medjutim Zastavi i pored obezbedjenih sredstava i dalje fali dodatnih 8 miliona eura za pomenutu modernizaciju proizvodnih traka, koje ce obezbediti do aprila sa privatizacijom fabrike Zastava specijalni automobili iz Sombora i jos nekih. Ako mozemo da verujemo ljudima iz Zastave, vlada Srbije nece investirati nista od potrebnih para vec ce Zastava sama sakupiti potrebnu sumu izmedju ostalog i uzimanjem kredita kod poslovnih banaka pri cemu se u Zastavi nadaju da ce vlada Srbije dati potrebne garancije za pomenute kredite. Ministar za privredu, Predrag Bubalo, potvrdjuje uveravanja iz Zastave i naglasava da vlada nece izdvojiti sredstva iz Fonda za razvoj, vec ce Zastava sama morati da obezbedi potrebni novac za opremu.



Evo ga najavljeni Mercedesov kabriolet sa 4 vrata na osnovi S klase spreman za salon u Detroitu pocetkom januara naredne godine. Kabriolet u januaru? Zasto da ne! Daleko su vremena kada su platneni krovovi pravili probleme a, bogami, daleko su i  vremena od kada su poslednji put kabrioleti sa 4 vrata bili na sceni. Zato Mercedesova fantasticna studija (nazalost to ce i ostati) Ocean Drive mozda dolazi u pravi cas da nas prodrma iz ucmalosti kabrioleta dvoseda i roadstera i pokaze sta to u Mercedesu znaju i mogu. A da mogu vidi se vec po dizajnu.

 (Dalje)

Secate li se studije Chryslerovog Firepowera? Naravno. Ali na secanju ce sve i da ostane! Naime gospoda iz Detroita su juce, zvanicnim saopstenjem da od serijske verzije nama nista, konacno presekla sve nade onih koje je ovaj proslogodisnji koncept sa 6,1 litarskim V8 motorom odusevio i one koji su se ponadali da ce ga videti u svojoj garazi nekog dana. Jednostavno nije nadjena finansijska racunica za proizvodnju ovog modela, koji bi, da je auto usao u proizvodnju, kostao oko 80000 dolara bez taksi a proizvodio bi se u istoj fabrici sa Viperom.