Posle Mazde, koja je vec objavila svoje novitete za januarski salon tjunera u Tokiju, evo i Hondinih zvanicnih skica fabricki tjuniranih automobila koji ce tamo biti izlozeni. Modeli su redom : MPV Stream, (koga mi u Evropi jos nismo upoznali), kao Stream Sports concept i Stream Exclusive concept, sledi Fit ( U Evropi se prodaje kao Jazz ) Daily Active concept i skuter FORZA smart 2 seater. Nazalost osim skica i ociglednog aero body kita za karoseriju, koji ukljucuje spojlere, pragove, nove tockove i spusteno ogibljenje, drugih podataka posebno o motoru i eventualnim poboljsanim performansama, za sada nema .




Iza ovog imena krije se Audi Q7 doradjen i preradjen u nemackom ABT-u. Najvece su izmene ustvari na motoru mada je i spoljasnost prilicno izmenjena. Malopre pomenuti motor je V8, koji iz 4,2 zapremine sada izvlaci 500 KS terajuci ovog Audija do 260km/h uz ubrzanje do 100km/h za 5,9 sekundi. Ono slovo R u imenu, koje oznacava rec racing je time opravdano upotrebljeno. Izmene spolja se svode na uobicajene promene spojlera, pragova, izduvnih cevi, sportskog spustenog ogibljenja pa sve do novih 22 incnih tockova. Ovako taksativno nabrojani, ovi detalji ne zvuce bas nesto posebno ali je dovoljan jedan pogled na slike da se uverite kako to u ABT-u jednostavno savrseno uklapaju u celinu.


Iz Forda poslednjih nekoliko dana snazno demantuju da uopste rade na nekakvoj sedan i karavan verziji Mustanga za 2011. godinu i pisanje Autocara, Autoweeka i ostalih novina ocenjuju jednostavno pogresnim informacijama i pretpostavkama ali istovremeno za salon u Detroitu u januaru naredne godine najavljuju novi koncept limuzine napravljene upravo koriscenjem arhitekture i platforme Mustanga !!? Uglavnom, sada je pitanje da li ce koncept sa imenom Interceptor osim arhitekture od Mustanga preuzeti i slican dizajn videcemo za nekoliko nedelja u Detroitu.

U Evropi su sve popularniji automobili kompakt klase sa snaznim dizel motorima poput Ford Focusa ili Opel Astre tako da i u Mazdi planiraju novu snaznu dizel verziju svoje Trojke za sledecu godinu. Sadasnji 1,6 litarski dizelas sa 90 i 109KS tesko da moze da opravda Mazdin Zoom-zoom slogan tako da u Mazdi spremaju 2,0 litarski dizel iz Mazde6 sa 143KS i 360Nm za ugradnju Mazdu3 u paru sa rucnim menjacem sa 6 brzina. Zanimljivo je pritom da ce buduca dizel verzija Trojke imati za 100Nm veci obrtni moment od sportske MPS varijante sa benzincem od 260KS. Ubrzanje nove dizel varijante sa oznakom D Sport iznosice oko 8,5 sekundi do stotke.

I to zbog prosirenja kapaciteta fabrike sa sadasnjih 235000 na svih 350000 u 2008. godini. Novac ide u prosirenje kapaciteta preseraja, lakirnice i montaze a radovi na ovim delovima fabrike pocinju vec 18. decembra ove godine. Inace Dacia je pre nekoliko dana konacno prestala sa proizvodnjom modela pick-up napravljenog na osnovi prastarog Renault 12 iz sezdesetih godina proslog veka!! Tako su sada u produkciji Logan limuzina i MCV (karavan) verzija a pocetkom iduce godine pridruzice im se i dostavno vozilo furgon (na slici) na osnovi karavana da zameni malopre pomenuti praistorijski pick-up. Treba reci da ce zbog prosirenja fabrike biti prekinuta proizvodnja Logana na 8 dana do kraja godine ali da ce pocetkom naredne godine njegova produkcija biti povecana sa 250 na 300 vozila dnevno.

Pre tacno 20 godina VW je u tadasnji Passat (na slici) ugradio ABS sistem i time postao prvi automobil te marke sa tim sistemom. Jos tokom te godine sistem je ugradjen u Golf pa se moze reci da je time VW priblizio tada novu bezbedonosnu tehniku sirem krugu kupaca buduci da su Golf i Passat bili u to vreme najpristupacniji automobili sa ABS-om. Od tada do danas VW je proizveo 25 miliona automobila sa ABS-om.

Pre nekoliko dana Mitsubishi je pustio u javnost zvanicne fotografije nove generacije Lancera cija ce premijera biti na salonu u Detroitu. Ali Mitsubishi je nesto tj. najbolje sacuvao za kraj, novu generaciju svoje EVO serije cija ce premijera takodje biti u Detroitu, doduse u koncept verziji ali ce biti veoma, veoma slicna produkcijskoj. Ovaj put rec je vec o desetoj evoluciji sportske verzije Lancera sa logicnim imenom EVO X. Evo zvanicnih skica kako ce izgledati koncept EVO X na salonu u Detroitu, koji ce najaviti tu serijsku varijantu predvidjenu za drugu polovinu naredne godine. Ako je pre nekoliko dana bilo i razocaranih pomalo obicnim izgledom novog Lancera, jer su prototipovi u poslednjih godinu dana najavljivali zesci i agresivniji izgled, sada se ipak moze reci da sa ovom potentnom verzijom stvari dolaze na pravo mesto. Posebno se to odnosi na agresivan nos, haubu, siroke bokove, ogromne tockove, spojlere i pragove. EVO verzija jednostavno mora da izgleda opako i ne samo da izgleda vec i da ide opako. Za to ce brinuti 2.0 litarski turbo motor sa oko 300KS (zvanicnih podataka nema) sa novim AWD sistemom integralnog pogona i najverovatnije, novog menjaca sa dvostrukim kvacilom u DSG stilu VW-a. Auto ce biti izradjen na novoj GS platformi koju ce deliti sa Dodgeom Caliberom.


Ziri sastavljen od auto-novinara 13 zemalja srednje, istocne i jugoistocne Evrope, dodelio je prestiznu titulu AutoBest novoj Opelovoj Corsi ispred Fiata Grande Punta i Peugeota 207. Radi se o zemljama sa najvecim rastom prodaje u Evropi sto se vidi i po podatku da je na tom podrucju ove godine prodato oko 4,2 miliona novih automobila od cega 150000 Opela. Samim tim ova titula je jos znacajnija koja ce jos poboljsati prodaju Corse koja je i dosad prodata u 21000 primeraka u ovom delu Evrope. Pri tome treba naglasiti da ziri AutoBest predstavlja ustvari drugi najmasovniji izbor za auto godine u Evropi posle onog najpoznatijeg "European car of the year" koji je ove godine za auto godine izbrao Ford S-MAX. U ovom izboru i nasa zemlja ima svog predstavnika medju pomenutih 13 zemalja sa ukupno 250 miliona stanovnika. Sledece godine pridruzice se i 14. clan-Madjarska. A sada vazna napomena. Ovaj izbor nije klasican izbor automobila koji se bira po dizajnu ili emocijama ili patriotizmu vec je najvaznjia vrednost automobila za ulozeni novac tj. prilagodjenost vozila ukusu kupaca u ovom regionu kao i potrosnja goriva, razgranatost servisne mreze, dilera i sl. Ove godine novinari su procenili da je to zasluzila Opel Corsa. Ceremonija dodele AutoBest priznanja iz ruku ovog nezavisnog medjunarodnog zirija, kome je ovo sesti izbor, odvijace se pocetkom februara 2007. u Poljskoj.
Dok se jos vrse testiranja nove cabrio varijante Minija za 2008.godinu a da bi se odrzalo interesovanje za staru verziju, na salonu u Detroitu (7.-21.januar 2007.), BMW ce izloziti posebnu ediciju Mini Cabrio Sidewalk. Naglasak je na estetici i ekskluzivnosti sto bas nije uvek obicaj na ovako malim automobilima. Ali Mini je Mini pa se tako ovaj luksuzni model razlikuje od sabrace po posebnim dvobojnim felnama od 17 inca, retrovizorima u boji karoserije i posebnim logom koji je zastitni znak cele serije. Naravno natpis Sidewalk se nalazi i u koznoj unutrasnjosti sto je jos jedna karakteristika ovog Minija. Druga karakteristika jesu posebne boje samo za ovu verziju : Pepper White, Racing Green, Astro Black i White Silver. Nazalost sve ovo mora skupo da se plati i to od 30580 eura za najslabiji model sa 90KS pa do 39480 eura za Cooper S sa 170KS.


Salon u Essenu je doneo jos jednu zanimljivu kreaciju(?!) ili kic, prosudite sami. Ukoliko naravno spadate u one koji zele Bugatti mada nemate para ali ste ipak u mogucnosti da si priustite makar Bentley Continental GT, koji takodje nije jevtin. Nemacki LEW-Design sa modelom Big Bang nudi "doradu" pomenutog Bentleya posle koje bar prednji kraj vaseg automobila izgleda kao Bugatti Veyron sa svetlima Audija Q7 dok pozadi svetla lice na Ferrari 612 i novi 599. Sredjen je i motor pa sad umesto serijskih 560 razvija 650KS uz obrtni moment 750Nm umesto 650Nm. Maksimalna brzina je podignuta na 330km/h. Ogibljenje je sredio Eibach a zanimljivo dizajnirani tockovi su velicine 21 inca.

Konacno se i to desilo. Jos od 1989.godine najprodavaniji roadster u SAD-u bila je Mazdina Miata ali za prvih 11 meseci ove godine sa trona ju je skinuo Pontiac Solstice. U ovom periodu prodato je 18362 primeraka Solsticea a Miate 15873. Usput u broj prodatih Solsticea ne racuna se klon iz Saturna-model Sky. Sledeca godina bice takodje zanimljiva kada Mazda pocne prodaju Miate sa tvrdim sklopivim krovom a Pontiac GXP verziju Solsticea sa 260KS.

Korejci ubrzano spremaju novu verziju svog najmanjeg modela Atos i to vec za sledecu godinu. Kako ce izgledati jos je pitanje ali na osnovu ovih slika sa testiranja moze se zakljuciti da se ne radi o potpuno novom automobilu vec o detaljno redizajniranom sadasnjem modelu. Na to upucuju vrata i opsti izgled vozila sa strane bez vecih izmena a da su korenite promene doziveli prednji i zadnji kraj narocito u predelu svetlosnih grupa. Za konacan rezultat ipak treba jos sacekati a kada se to desi zajedno sa novim Atosom treba ocekivati novu Kiu Picanto koja ce, kao i dosad, biti napravljena na osnovi Atosa.


Na osnovi koncepta CorsaVan predstavljenog na salonu u Parizu, iz Opela stize i najava o serijskoj varijanti spremnoj za zvanicnu promociju na salonu u Briselu od 13.-21.januara naredne godine. Kao sto se vidi ova dostavna verzija je nastala na osnovi Corse sa 3 vrata i predstavlja vec uobicajenu kombinaciju komfora i performansi putnickog automobila i prakticnosti i nosivosti(doduse mnogo manje) nekog kombija. Sa svojih 3999mm i precnikom zaokreta od 10,1 metar, Corsa Van predstavlja idealno resenje za dostavu robe po zakrcenim ulicama velikih gradova. U tome pomaze paleta motora u rasponu od 1,0 litarskog benzinca sa 60KS do 1,3CDTi dizelasa sa 90KS. Najvaznije karakteristike ovakvih vozila su ipak nosivost i zapremina prtljaznika. U Opelu kazu da nova Corsa Van ima za 30% vecu nosivost od prethodnice pa sada ista iznosi 475kg tereta uz maksimalnu zapreminu korisnog prostora pozadi od 919 litara. Van verzija Corse moze se naruciti vec sada kod Opelovih dilera po zapadnoj Evropi ali ce isporuka poceti u aprilu naredne godine.

Nazalost, osim slike koju vidite, o ovom prototipu Jaguara spremnog za predstojeci salon u Detroitu pocetkom januara, nema ama bas nikakvih propratnih vesti. Mozemo samo da nagadjamo da li se radi o najavljenom novom XF-u, nasledniku sadasnjeg modela S-type ili o nekoj viziji buduceg XJ-a. Ali bar znamo datum prezentacije ovog koncepta. Kao sto se vidi sa ove teaser slike to je 3.januar 2007. Studija ima 4 vrata (opet neka coupe-limuzina a la Mercedes CLS?), zadnja svetla u Aston Martin stilu i obratite paznju na detalj-plavo osvetljenje instrumanata. I to je to sto se sa slike moze protumaciti. Do tog 3.januara moracemo jos da se strpimo.

Ovaj primerak na slici (model C230) u limuzinskoj varijanti je poslednji takav iz serije W203, koji je napustio proizvodnu traku fabrike u Sindelfingenu. Naime sa ovim srebrnim primerkom namenjenog americkom kupcu, u Mercedesu je prestala proizvodnja sedan verzije C klase iz ove generacije dok ce se ostale karoserijske varijante proizvoditi jos neko vreme sve dok jih ne zamene novi modeli W204, cija ce limuzinska verzija biti predstavljena kao svetska premijera vec za nekoliko nedelja na salonu u Detroitu. Od pocetka proizvodnje 2000.godine u Mercedesu je proizvedeno 630000 primeraka C klase sedan i time ova generacija predstavlja najuspesniji C model u istoriji fabrike.
