home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
e-Pedal

Gotovo je s ‘jednom pedalom’

Bilo pod nazivom e-Pedal ili One Pedal, neke marke, od Tesle do Nissana, od BMW- a do Renaulta, nude vožnju s jednom pedalom u svojim električnim modelima. Ova karakteristika je upravo zabranjena u Kini na svim električnim automobilima.

Vodeća zemlja u proizvodnji električnih automobila smatra da vožnja s jednom pedalom čini vozače nespretnijima. Novi propis, koji su odobrili Državna uprava za regulaciju tržišta i Kineska uprava za standardizaciju, zabranjuje vozilima da se prebace na način vožnje s jednom papučicom gasa, što omogućava vozilima da uspore do potpunog zaustavljanja jednostavnim otpuštanjem papučice gasa.

Kako navodi Revija HAK, novi standard, koji će se sprovoditi u fazama, stupiće na snagu za većinu novih vozila 1. januara 2026., a za modele koji su već u proizvodnji novi standard primenjivaće se od 1. januara 2027.

Podsetimo, pritiskom na papučicu ubrzava se vozilo, dok se otpuštanjem uzrokuje usporavanje do zaustavljanja vozila. Ovaj način rada poboljšava efikasnost rekuperacije energije, produžavajući domet vozila i poboljšavajući udobnost vožnje, posebno pri manjim brzinama u gradu. Međutim, kineske vlasti veruju da bi obuka ljudi za vožnju bez dodirivanja papučice kočnice mogla da ima katastrofalne dugoročne posledice. Gubitak navike korišćenja kočnice mogao bi dovesti do sporijeg vremena reakcije vozača u situacijama koje zahtevaju naglo kočenje. Vozači navikli na vožnju s jednom papučicom kočnice možda neće reagovati dovoljno brzo s papučicom kočnice, što povećava rizik od nesreća.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva / Nissan



čitanja : 211



Komentari